پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
دادستان کل کشور گفت: دستور داده‌ایم با همه افرادی که در وقوع حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد تقصیر یا قصوری داشته‌اند، برخورد شود.
شعارسال: حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در نشست تخصصی بررسی حادثه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که در دادستانی کل کشور و با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد گفت: در حادثه‌ای که هفته قبل رخ داد عزیزانی که فرزندان ما هستند را از دست دادیم و آرزوی آمرزش برای درگذشتگان و صبر و اجر برای خانواده‌های آنها را دارم.

وی گفت: لازم است این حادثه از ابعاد مختلف بررسی و منتهی به اسنادی شود که در چارچوب مقررات کسی در این حادثه تقصیر داشته‌ است میزان قصور بررسی شود و متناسب تقصیر و قصورها برخورد صورت گیرد و این حادثه عبرت و تجربه برای جلوگیری از تکرار آن باشد.

منتظری گفت: همه شهروندان برای ما محترم هستند خصوصا جوانان که امیدهای آینده کشور هستند و برای حفظ این سرمایه باید تلاش کرد.

دادستان کل کشور گفت: مدیران و مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که اگر قصوری در دوره‌های قبل انجام شده و کارهایی از لحاظ ساخت و ساز انجام نشده یا ناقص انجام شده فرصتی است که مسئولان باید آن را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: یکی از معاونین بنده گفته است که در بازدیدها با دانشگاهی مواجه شده‌است که وضعیت مناسبی نداشت و باید مشکلات موارد مشابه نیز برطرف شود.

منتظری گفت: عده‌ای از عزیزانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند حقوقی دارند و حقوق آنها باید طبق موازین قانونی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: حقوق آسیب‌دیدگان اعم از افرادی که جان خود را از دست داده یا بستری هستند حقوق آنها پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در دیداری که از محل حادثه داشتم و با گفت‌ و گویی که با دانشجویان داشتم به نظرم رسید که مطالبات آنها به حق است و دستگاه قضایی ابعاد مسئله را بررسی خواهد کرد و دانشگاه و سایر دستگاه‌ها باید این موضوع را بررسی کنند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در میان بازدیدم از دانشگاه علوم و تحقیقات به این نتیجه رسیدم که عده‌ای به دنبال این هستند از این حادثه پلی برای رسیدن به اهداف خود درست کنند.

وی گفت: شما دیده اید که رسانه‌های خارجی به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند و دشمن بر روی این مسئله موج سواری می‌کند.

منتظری ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که دشمن برای موج سواری به هر دستاوزیر چنگ می زند و حتی به فیلم‌های سالهای گذشته متوسل می‌شوند.

دادستان کل کشور گفت: به دانشجویان گفتم که دشمن به دنبال بهر‌ه‌برداری از این حوادث است و دشمن مثل مگس به دنبال چیزی است که علیه کشور از آن سو استفاده کند.

وی گفت: جریانات سیاسی نباید به دشمن اجازه سو استفاده بدهند و افرادی که به این مسایل نقد دارند باید در فضایی که دشمن نتواند از آن سو استفاده کنند مباحث را مطرح کنند.

منتظری گفت: به طور مختصر و کم و اندک در آن بازدید مشخص بود برخی به دنبال فراهم کردن بهانه برای دشمن هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 12 دی 1397 ، کدخبر: 13971012000428 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین