پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
با حکم استاندار گیلان، رامین باباپور برکنار و شهرام غنی زاده رسما به عنوان شهردار تالش منصوب شد.بیشتر اعضای شورای شهر تالش در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۹۷ اقدام به استیضاح شهردار کردند، اما این استیضاح در هیات تطبیق به ریاست فرماندار رد شد؛ البته برخی از تحلیلگران و فعالان سیاسی عدم تایید استیضاح در هیات تطبیق را مخالفت فرماندار با برکناری باباپور عنوان می کنند.پس از رد استیضاح ؛ نامه‌ای از سوی افشار ( مدیر کل امورشوراهای وزارت کشور) به فرماندار تالش مبنی بر قانونی بودن استیضاح ابلاغ شد و فرماندار تالش نیز به استناد نامه مافوق حکم برکناری باباپور را صادر کرد.

شعار سال: پیرو جلسه ۱۱ آذر ماه ۹۷ در ساختمان وزارت کشور با حضور معاون وزیر، اعضای شورای شهر ، استاندار گیلان و فرماندار تالش درباره تعیین تکلیف وضعیت شهرداری تالش ؛ امروز ( ۱۶ دی ماه۹۷ ) با صدور حکمی از سوی مصطفی سالاری، استاندار گیلان؛ شهرام غنی زاده رسما شهردار تالش شد.

بیشتر اعضای شورای شهر تالش در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۹۷ اقدام به استیضاح شهردار کردند، اما این استیضاح در هیات تطبیق به ریاست فرماندار رد شد؛ البته برخی از تحلیلگران و فعالان سیاسی عدم تایید استیضاح در هیات تطبیق را مخالفت فرماندار با برکناری باباپور عنوان می کنند.

پس از رد استیضاح ؛ نامه‌ای از سوی افشار ( مدیر کل امورشوراهای وزارت کشور) به فرماندار تالش مبنی بر قانونی بودن استیضاح ابلاغ شد و فرماندار تالش نیز به استناد نامه مافوق حکم برکناری باباپور را صادر کرد.

اما این بار باباپور بیکار ننشست و شکایت خود را از فرماندار تالش به دیوان عدالت اداری برد و توانست دستور موقتی جهت بازگشتش به ساختمان شهرداری دریافت کند.

مدتی بعد قاضی دیوان با مطالعه کامل پرونده شکایت باباپور از مهدوی، حکم ثانویه و قطعی را صادر کرد و ضمن ابطال دستور موقت شکایت باباپور را قابل استماع نداست و شکایت وی رد شد. البته ناگفته نماند در حکم ثانویه دیوان ، نامه افشار نیز مشورتی قلمداد شد.

موافقان و مخالفان استیضاح شهردار، تفاسیر گوناگونی از حکم ثانویه ارائه دادند تا جایی که مهدوی فرماندار تالش طی نامه‌ای به قاضی پرونده خواستار تفسیر این حکم شد که این نامه نیز بی پاسخ ماند.

پس از این اتفاقات اعضای شورای شهر تالش جهت احقاق حقوق مردم کوتاه نیامدند و شکایت خود را از نهاد های مختلف نظارتی و قضایی پیگیر شدند.

تا اینکه در تاریخ ۱۱ آذرماه ۹۷ با دستور وزیر کشور جلسه ای در ساختمان وزارت کشور با حضور معاون عمرانی وزیر، استاندار گیلان، اعضای شورای شهر تالش و همچنین فرماندار این شهر جهت مصالحه و تعیین تکلیف این پرونده تشکیل گردید. در این جلسه طولانی پس از بحث و گفت‌وگوی فراوان قرار بر این شد باباپور برکنار و حکم شهردار جدید منتخب شورا از سوی استانداری گیلان صادر شود.

پس از یک ماه و با طی شدن پروسه استعلامات و روند اداری ؛ در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۷ حکم شهرام غنی زاده به عنوان شهردار تالش از سوی مصطفی سالاری صادر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری کار ایران تاریخ انتشار 16 دی 97، کدخبر: 712021، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین