پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
شهردار رشت طی حکمی آنام اردشیری پسر مرحوم اردشیری که دکترای مهندسی حمل و نقلش را از دانشگاه مورگان آمریکا گرفته به مدت دو سال به عنوان عضو هیات مدیره سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت منصوب کرده است.

شعار سال: وقتی کلنگ پروژه BRT در میدان فرهنگ به زمین خورد گیلان فردا تصمیم گرفت میزگردی با حضور متخصصین ترافیک برگزار کند اما تنها به چند نام رسید که نه مدیر شهرداری باشند و نه عضو شورای شهر و درعین حال تجارب و تحصیلاتشان به صورت تخصصی در حوزه ترافیک باشد. یکی از آن نام ها آنام اردشیری بود که آن روزها شنیده می شد منتقد سرسخت برنامه های ترافیکی شهر رشت است. حال شهردار رشت طی حکمی پسر مرحوم اردشیری را به مدت دو سال به عنوان عضو هیات مدیره سازمان حمل و نقل ترافیک منصوب کرده است. فردی اهل رشت و تحصیلکرده آمریکا که نظرات کارشناسانه اش درباره ترافیک ظاهرا به گوش شهردار رسیده و بالاترین مقام موثرترین نهاد کنترل ترافیک شهری را مجاب کرده که از نظرات او استفاده کند. بلکه آغاز نخبه گرایی در سازمانی باشد که به شدت از کمبود نیروی علمی و متخصص و مدرن رنج می برد.

آنام اردشیری دکترای مهندسی حمل و نقل از دانشگاه ایالتی مورگان آمریکا را دارد. کارشناسی ارشد را هم از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده بود. شروع به کارش در حوزه عمرانی در سال ۱۳۸۴ تا ۸۹ بود که به عنوان مهندس مشاور در یکی از شرکت های خصوصی عمرانی در پروژه هایی مانند ساماندهی ترافیکی مناطق تهران ، طرح جامع بندر کیش ، بزرگراه شهید محلاتی ، بزرگراه شهید صیاد شیرازی تهران ، بندر شهید رجایی ، اسکله های نفتی خلیج فارس فعالیت کرد. او سپس به یکی از شرکت های مشاوره ای در امور حمل و نقل و ترافیک رفت و در چند پروژه پژوهشی ایالتی آمریکا در حوزه برنامه ریزی حمل و نقلو ایمنی ترافیک دستیارتحقیق بوده است. اردشیری تجربه حضور در شبیه سازی ترافیکی گشایش آزاد راه I-95 در شمال شهر بالتیمور آمریکا را دارد و در چند پروژه تحقیقاتی دیگر در آمریکا مربوط به احداث چپگرد میشیگان ، تعریض کمربندی جنوب شهرقی بالتیمور و تحلیل ترافیکی این کمربندی همکاری داشت. او سپس در سال ۹۳ به ایران آمد و ابتدای امسال تحقیقات و پژوهش درباره چند طرح در گیلان را برعهده گرفت که آخرینش تعیین عرضه ، تقاضا و کمبود ظرفیت پارکینگ در کلانشهر رشت به سفارش جهاد دانشگاهی گیلان بود.

او مقالات و جوایز علمی زیادی هم در رشته تحصیلی اش از کشورهای مختلف دنیا دارد. آنام اردشیری که اینک عضو هیات مدیره سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت شده عضو انجمن مهندسین حمل و نقل آمریکا و عضو انجمن مهندسین حمل و نقل ایران است. حل معضل ترافیکی یکی از مهم ترین برنامه های شهردار رشت است و مطئمنا عضویت این چهره علمی اهل رشت در هیات مدیره یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین سازمان های شهرداری بی ارتباط با برنامه های شهردار برای حل معضل ترافیک رشت نخواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری شعاع مشرق، تاریخ 23 تیر 94 کد مطلب: 5552:www.shoaemashregh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین