پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
نسخه چاپی به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از احداث آزادراه امامزاده هاشم (ع) ـ بندر انزلی با ۵۹ کیلومتر طول و یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه اولیه به صورت بی‌.او.تی خبر داد.
شعارسال: شعبان‌علی خاوری با اشاره به پیشنهاد اجرای شش پروژه راهسازی گیلان به وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۳ اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با اجرای شش پروژه مذکور موافقت کرده است.

وی به ارائه پیشنهاد مذکور به سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و افزود: سازمان مذکور با سه پروژه راهسازی گیلان موافقت کرده است. خاوری با بیان اینکه پروژه «سراوان ـ فومن» از طرح‌های مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه است، تصریح کرد: ترانزیت کالا را از آستارا به طرف پونل و فومن داریم و این امر موجب ترافیک این محور شده است. مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، دومین پروژه مورد موافقت سازمان بودجه و برنامه‌ریزی را محور «بندر انزلی ـ رضوانشهر» خواند و بیان کرد: سال گذشته دو پروژه مذکور مجوز عملیات اجرایی را دریافت کردند و ضمانت‌نامه‌های آن در حال صادر شدن است. وی به پروژه «بازکیاگوراب ـ سیاهکل» اشاره کرد و گفت: پروژه مذکور در امتداد پروژه «سراوان ـ سیاهکل» است و در این منطقه ترافیک رها شده‌ای داریم. خاوری با تأکید بر امتداد محور سراوان ـ سیاهکل به لاهیجان، خاطرنشان کرد: امر مذکور نیازمند احداث بزرگراه جدیدی است. مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، خواستار اتصال محور سیاهکل به لاهیجان و املش شد و اظهار کرد: طرح مذکور آماده شده و تفاهمنامه اجرای پروژه با یک سرمایه‌گذار به صورت بی.او.تی تنظیم شد اما در ادامه کار به نتیجه نرسیدیم. این مسؤول از مذاکره با گروه سرمایه‌گذار جدید برای اجرای طرح مذکور خبر داد و یادآور شد: سرمایه‌گذار جدید متعهد شده تمام عملیات اجرایی از ابتدا تا پایان را انجام دهد اما مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده است. خاوری همچنین به نتیجه رسیدن مذاکرات ادامه آزادراه امامزاده هاشم (ع) به طرف بندر انزلی خبر داد و افزود: محور مذکور به منظور دور کردن ترافیک از شهر رشت به صورت بی.او.تی انجام می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طول محور «امامزاده هاشم ـ بندر انزلی» ۵۹ کیلومتر است، تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه احداث محور مذکور است. *بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران وی به بدهی بسیار راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بدهی ۱۴۵ میلیارد تومانی راه و شهرسازی استان در سامانه صبا به ثبت رسیده است. خاوری با اشاره به ۵۰ میلیارد تومان اسناد در راهی راه و شهرسازی گیلان، بیان کرد: ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان حجم بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان به پیمانکاران است و انتظار داریم تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود. مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، بدهی این دستگاه را مربوط به اجرای پروژه‌های استانی دانست و خاطرنشان کرد: سال ۹۴ اعتبارات استانی راه و شهرسازی گیلان ۱۲ درصد اختصاص داده شده در حالی که ۵۰۰ کیلومتر راه را آسفالت کردیم. وی به آسفالت ۳۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه گیلان در سال ۹۴ اشاره کرد، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹.۸ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در استان آسفالت شده است. خاوری با بیان اینکه ۱۹۹ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی گیلان در سال ۹۴ انجام شده است، اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال ۳۰.۵۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان روکش آسفالت شده است. مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به وجود یک‌هزار و ۴۶۷ روستای بالای ۵۰ خانوار در استان اشاره کرد و گفت: تعداد یک‌هزار و ۳۹۸ روستا حداقل برای یک مرتبه آسفالت شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تاریخ انتشار: جمعه 2 مهر 1395، کد خبر: 263648، www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
بابا تو رو خدا به مردم رحم کنید. این کامیون ها در مسیر امام زاده هاشم تا رشت واقعا قربانی می گیرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین