پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه «جایزه فیروزه» و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت ۲ هزار میلیاردی از کالا‌های فرهنگی از جمله حمایت‌هایی است که در حوزه کالا‌های فرهنگی ایجاد شده و زمینه جدیدی را برای تسهیلات در مشاغل فرهنگی ایجاد می کند.

شعارسال: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه «جایزه فیروزه» و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت ۲ هزار میلیاردی از کالا‌های فرهنگی از جمله حمایت‌هایی است که در حوزه کالا‌های فرهنگی ایجاد شده و زمینه جدیدی را برای تسهیلات در مشاغل فرهنگی ایجاد می کند.

وی در خصوص کاهش هزینه‌های تولید کنندگان کالا‌های فرهنگی تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های تولید کالا‌های فرهنگی اقدامات متعددی را دنبال کردیم تا فضای این مشاغل، فضای تجاری تلقی نشود و اماکن اختصاص یافته به کالا‌های فرهنگی، اماکنی فرهنگی باشند که این آیین نامه تدوین شده و برای کاهش هزینه‌های تولید کالا‌های فرهنگی، آن را به دولت می‌ دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص «جایزه فیروزه» و جوایزی از این دست تصریح کرد: جایزه‌هایی مانند فیروزه تلاش می‌کند تا سیاست گذاران فرهنگی زمینه‌های تشکل ها را فراهم کنند. اتفاقاتی از این قبیل به ایجاد تشکل‌های صنفی کمک می‌کند و فرصت‌های زیر ساختی و بازار را برای کالا‌های فرهنگی فراهم می‌کند تا کالاهایشان را بهتر عرضه کنند. در مجموع این اتفاقات باعث دیده شدن کالاهای فرهنگی می شود.

صالحی با بیان اینکه جایزه فیروزه را صنف به وجود آورده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه در برگزاری آن بود، بیان کرد: جشنواره فیروزه هم مانند سایر جوایزمان حداکثر تا سه ماه پس از برگزاری اختتامیه این جایزه، هزینه‌های مالی را اعلام می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کارگروه کاغذ از آخر شهریور ماه ایجاد شد، گفت:در طول چندماه گذشته کارگروهی با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان مجلس شکل گرفت و در شش ماه اول مسیر خود را در برای ثبت سفارش و تخصیص ارز طی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:ما می‌دانیم که ارز سرمایه ملی است و وقتی ارزهایی با عنوان کالای اساسی در اختیار افراد قرار می‌گیرد برای تسهیل امور است و حتما کسانی که واردکننده کالاهای اساسی با این ارزها هستند بیشتر باید به این موضوع اهمیت بدهند.

صالحی گفت:در سه ماه اخیر براساس سامانه به طور شفاف نحوه استفاده ارز برای خرید کاغذ را رصد کردیم و افرادی که ارز آنها تایید یا تخصیص داده شده کامل مشخص شدند. همچنین نسبت به شش ماه اول سال نظارت قوی‌تر شده که خوشبختانه پرونده‌ قضایی واردکننده کاغذ با عنوان سلطان کاغذ نیز جزء همین بخش نظارتی دقیق است. مسیر نظارت بر واردات کاغذ بسته نشده است و ممکن است تخلفات دیگر را هم پیدا کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 16دی 1397 ، کدخبر: 6787842،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین