پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
دولت در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات کلانی را برای شرکت‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی از جمله شرکت فرودگاه‌ها در نظر گرفته است. در این راستا ۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) را داده است.
شعار سال: دولت در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات کلانی را برای شرکت‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی از جمله شرکت فرودگاه‌ها در نظر گرفته است. در این راستا ۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) را داده است.

 دولت دوازدهم در لایحه پیشنهادی بودجه کل کشور برای سال آینده و در بخش شرکت‌های دولتی، اعتبارات کلانی را هم برای شرکت‌های سودده و هم زیانده در نظر گرفته است. در بین شرکت های سودده و سر به سر شرکت‌های متعددی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه‌ فنی و مکانیک خاک،‌شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به چشم می‌خورد.

بر این اساس دولت پیشنهاد اعتبار 3 هزار و 286 میلیارد تومانی را برای هواپیمایی ایران‌ایر داده است. نکته جالب توجه در این جدول درج نام هما در بین شرکت‌های «سودده و سر به سر» است، شرکتی که سال‌های متمادی است مدیرانش همواره زیانده بودن آن تاکید کرده اند. این مسئله چنان در برهه‌ای از زمان بغرنج شد که دیماه سال گذشته مدیرعامل ایران ایر از استقراض 20 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان این شرکت خبر داد.

همچنین دولت برای شرکت فرودگاه‌ها اعتبار 3 هزار و 456 میلیارد تومانی، برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور حدود 130 میلیارد تومان، برای سازمان راهداری260 میلیارد تومان و برای شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک 302 میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

در حالی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی هر ساله اعتبارات کلانی را دریافت می‌کنند که هیچکدام از آنها برخلاف شعارهای تکراری شفاف‌سازی، هیچ اقدامی در رابطه با نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات انجام نداده و به هیچ مرجعی نیز پاسخگو نیستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 دی 1397، کدخبر: 1916401 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین