پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
بررسی لایحه بودجه ۹۸ نشان می‌دهد از ۴۲هزار میلیارد تومان اعتبارات متفرقه لحاظ‌شده در لایحه، فقط ۴هزار میلیارد تومان به یارانه‌ها تعلق دارد و همچنین اعتبارات متفرقه نهادهای خاص با کاهش ۱۰۰درصدی، صفر شده است.
شعارسال: بر اساس لایحه بودجه 98، کل اعتبارات متفرقه در لایحه سال آینده حدود 42هزار میلیارد تومان است که 4هزار میلیارد تومان به یارانه‌ها، 17.5هزار میلیارد تومان به اعتبارات متمرکز درآمد هزینه، 13.5هزار میلیارد تومان به اعتبارات ردیفهای موردی تعلق دارد، همچنین 6.5هزار میلیارد تومان نیز برای سود و کارمزد وامها و تعهدات داخلی و خارجی لحاظ شده است.

اعتبارات متفرقه در لایحه بودجه 98 نسبت به قانون بودجه 97 حدود 2هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. اعتبارات متفرقه نهادهای خاص نیز از 12.8هزار میلیارد تومان به صفر در لایحه بودجه 98 کاهش یافته است.

در لوایح بودجه سالانه، علاوه بر اعتباراتی که بر حسب امور، فصول و برنامه‌ها در قوانین بودجه طبقه‌بندی می‌شوند، بخشی از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب "ردیف‌های متفرقه" لحاظ می‌شوند. اعتبارات متفرقه، اعتباراتی هستند که دولت به انجام آنها آگاهی دارد، اما به‌دلیل نامشخص بودن دستگاه‌های اجرایی هزینه‌کننده، در قالب امور، فصول و برنامه ذکر نمی‌شوند. اعتبارات متفرقه در طول سال اجـرای بـودجـه از طـریق تصویب‌نامه‌های هیئت وزیران یا آیین‌نامه‌های مربوطه میان دستگاه‌های اجرایی هزینه‌کننده تقسیم می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 18 دی 1397 ، کدخبر: 1917080 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
ینی چی اعتبارات متفرقه ینی هر کار دلشون بخواد باهاش انجام میدن؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین