پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۸۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
خبرگزاری بلومبرگ نوشت، تجار و بازرگانان بخش خصوصی چین در حکم متحدان پنهان 'دونالد ترامپ' و سهیم در نارضایتی های مذاکره کنندگان تجاری آمریکا هستند.وجود واقعیتی به نام دولت صنعتی چین موید دشواری کار دولت ترامپ برای در هم نوردیدن سیاست های صنعتی دولتی است که بیش از اقتصاد، در سیاست و ایدئولوژی ریشه دارد. البته، این می تواند فرصتی برای ترامپ برای اعمال فشار از داخل بر چین به منظور بازکردن درهای اقتصاد خود به روی سرمایه گذاران بین المللی و مردم چین باشد.

شعار سال: 'دونالد ترامپ' در جنگی که بر سر تعرفه گمرکی با چین به راه انداخت، متحدان پنهان دارد. بازرگانان چینی که احساس می کنند به اندازه همتایان خارجی مورد توجه نیستند، تقریبا در همه اعتراضاتی که مذاکره کنندگان تجاری آمریکا هفته پیش در پکن مطرح کردند، سهیم هستند. دشمن مشترک آنها، دولت صنعتی چین است که در حال پیشروی و عقب راندن بخش خصوصی است.

وجود واقعیتی به نام دولت صنعتی چین موید دشواری کار دولت ترامپ برای در هم نوردیدن سیاست های صنعتی دولتی است که بیش از اقتصاد، در سیاست و ایدئولوژی ریشه دارد. البته، این می تواند فرصتی برای ترامپ برای اعمال فشار از داخل بر چین به منظور بازکردن درهای اقتصاد خود به روی سرمایه گذاران بین المللی و مردم چین باشد.

بلومبرگ با اشاره به تلاش های 'شی جین پینگ'، رئیس جمهوری چین، برای تضمین کنترل همه ابعاد زندگی چینی ها از سوی حزب کمونیست و مهار بازرگانان بخش خصوصی که بیش از 60 درصد تولید اقتصادی و 80 درصد اشتغال را در اختیار دارند، افزود، با وجود آنکه حزب کمونیست چین در سال 2001، از همکاری سرمایه داران استقبال کرد، آنها همچنان رابطه ای ناخوشایند با دولت دارند.

بسیاری از بازرگانان متمول به خاطر ترس از مصادره دسترنج شان از سوی دولت، پول های خود را به خارج انتقال دادند. برخی نیز با توجه به روند کند رشد اقتصاد، از سرمایه گذاری ابا دارند.

به گفته 'فرد هو'، بنیانگذار پروه سرمایه گذاری پریماورا، حال و هوای فعلی چین مشابه سال های پس از حادثه میدان تیانانمن و بی ثباتی، نگرانی و بیم از آینده آن دوران است.

بلومبرگ خاطر نشان کرد، واقعیت این است که اگر چین قرار است همچنان به عنوان نیروی محرکه رشد جهانی عمل کند، سرمایه گذاران خصوصی این کشور باید موفق شوند. آنها خواستار دسترسی بهتر به بازارهای خدمات تحت کنترل شرکت های انحصاری دولتی در بخش های انرژی، مالی، مخابرات و حمل و نقل، حمایت بهتر از حق مالکیت معنوی شان و رهایی از شر مداخله دیوانسالاران هستند.

شی هیچگاه حاضر به برچیدن تشکیلات صنعتی دولتی که آن را کلید بقای حزب کمونیست می داند، نیست. البته، دولت به ضرورت تسلی دادن بخش خصوصی چین پی برده است و از اواسط سال گذشته در تلاش است تا بانک ها را به دادن وام بیشتر به شرکت های خصوصی تشویق کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری نسیم آنلاین تاریخ انتشار 24 دی 97، کدخبر: 2302670، www.nasimonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
همه دنیا با آمریکا متحدند جز ما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین