پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
شهردار تهران خطاب به مدیران این نهاد تاکید کرد که نحوه برخورد مدیریت شهری با سدمعبر باید براساس مدارا و بر مدار قانون باشد.

شعارسال: شهردار تهران خطاب به مدیران این نهاد تاکید کرد که نحوه برخورد مدیریت شهری با سدمعبر باید براساس مدارا و بر مدار قانون باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، حناچی در جلسه شورای معاونان و شهرداران مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: تعدادی از پیمانکاران سد معبر در برخورد با بساط گستران رفتار مناسبی نداشته اند؛ در این زمینه ضمن داشتن روحیه مدارا با سد معبر مقابله کنیم.

*حرکت انفرادی در اطلاع رسانی ممنوع

وی همچنین در ادامه با اشاره به حواشی ایجاد شده درخصوص بعضی مسائل طی هفته گذشته، بر هماهنگی هرچه بیشتر روابط عمومی بخش های مختلف مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: امر اطلاع رسانی بسیار مهم است و معاونت ها و روابط عمومی ها در اخباری که مربوط به کل شهر است دقت بیشتری داشته باشند.

حناچی اضافه کرد: ما یک تیم هستیم و باید مانند یک تیم عمل کنیم، هیچکس نباید حرکت انفرادی داشته باشد.

به گزارش ایرنا به دنبال انتشار خبری در هفته گذشته مبنی بر اینکه قرار است تردد در برخی تونل ها و بزرگراههای پایتخت پولی شود، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار ساماندهی فعالیت رسانه ای و روابط عمومی های واحدهای تابعه مختلف شهرداری شده بود.

مدیران شهری تاکید کرده اند که تصمیمی مبنی بر اخذ عوارض برای تردد از این معابر گرفته نشده بوده اما توسط برخی رسانه ها به این شکل بازتاب یافته است.

**تلاش برای تحقق درآمدها

شهردار تهران در ادامه به گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری درباره درآمدها اشاره و عنوان کرد: تلاش ها برای تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی امیدوار کننده است و باید بخش هایی که از برآوردها عقب هستند هر چه زودتر عقب افتادگی خود را جبران کنند.

*برخی هزینه ها قابل دفاع نیست

براساس این گزارش شهردار تهران همچنین با بیان اینکه امسال سومین سالی است که سقف بودجه شهرداری ثابت مانده است یادآور شد: با توجه به تورم سالانه در کشور می توان گفت هر سال از هزینه شهرداری 30 درصد کاسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از هزینه های جاری به همین نسبت کاسته شود گفت: برخی هزینه های جاری ما قابل دفاع نیست و باید مدیران شهرداری در این زمینه حساسیت نشان دهند.

حناچی تصریح کرد: اگر فردی خودرو یا واحد مسکونی از شهرداری در اختیار دارد که ضرورتی برای این کار وجود ندارد، باید این امکانات را به شهرداری بازگرداند.

وی گفت: اگر از مردم می خواهیم صرفه جویی کنند باید خودمان در این زمینه پیشگام باشیم.

**شهرداران از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

حناچی همچنین با اشاره به روز ملی هوای پاک (29 دی) ضمن درخواست از شهرداران مناطق برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه در این روز گفت: ما باید در این کار ثابت قدم باشیم تا مردم هم به این رفتار بپیوندند.

وی افزود: همچنین با رعایت چارچوب ها می توانید از چهره های سرشناس درخواست کنید در این اقدام شما را همراهی کنند تا مردم بیشتر به انجام این عمل ترغیب شوند.

شهردار تهران در ادامه به برنامه های شهرداری برای مترو پرداخت و تصریح کرد: برنامه ما جابه جایی هفت میلیون مسافر در روز است که این رقم اکنون به دو میلیون نفر در روز می رسد و این هدف را با افزایش واگن های مترو و نیز افتتاح خطوط در حال ساخت و کم کردن سرفاصله حرکت بین قطارها دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعی که داریم رهبر معظم انقلاب نیز از توسعه مترو حمایت و این موضوع را تایید کرده اند.

*تصویب طرح تفصیلی منطقه 22

حناچی با بیان اینکه طرح تفصیلی منطقه 22 در روزهای گذشته در شورای عالی شهرسازی مطرح و تصویب شد عنوان کرد: اگر ما در این دوره از مدیریت شهری تنها این کار را انجام دهیم برای ما کافی است؛ این کار بسیار مهم بود که به سرانجام رسید.

وی به استفاده از رنگ در شهر که در جلسات قبل دستور آن را داده بود اشاره و تصریح کرد: این دستور داده شده اما هنوز نشانه های جدی از این کار دیده نمی شود و از مدیران می خواهم این موضوع را جدی بگیرند.

شهردار تهران همچنین با اشاره به گزارش سازمان میادین میوه و تره بار خاطرنشان کرد: این گزارش پیشتر در هیات دولت هم مطرح شد و رئیس جمهوری از آن استقبال و پیشنهاد کرد که در این زمینه اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه این گزارش نشان می دهد میوه و برخی اقلام ضروری مردم در این مراکز با قیمت های خیلی پایین تر عرضه می شوند اضافه کرد: البته برخی، انتقاد دارند که پراکندگی این میادین در شهر مناسب نیست.

حناچی پیشنهاد داد تا در مناطقی مانند منطقه 22 میادین میوه و تره بار بیشتری تاسیس شود.

به گفته وی فلسفه وجود میادین میوه و تره بار این است که میوه ها با قیمت مناسب و به صورت مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد که به نظر می رسد برخی اقدامات مانند اجاره بهای بالای غرفه های این مراکز در تضاد با فلسفه آن است و مسئولان این امر قول رسیدگی به این موضوع را داده اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:25 دی 1397 ، کدخبر: 83171940،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین