پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
حناچی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس قولی که به شورای شهر تهران داده بودیم امروز لایحه بودجه سال 98 به شورای شهر تهران تقدیم شد و تلاش کردیم این لایجه بر واقعیت ها منطبق باشد.

شعارسال: شهردار تهران گفت: رقم بودجه امسال شهرداری رقمی واقع بینانه است که با شرایط اقتصادی کشور همخوانی دارد.

 حناچی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس قولی که به شورای شهر تهران داده بودیم امروز لایحه بودجه سال 98 به شورای شهر تهران تقدیم شد و تلاش کردیم این لایجه بر واقعیت ها منطبق باشد.

وی افزود: برنامه سوم شهرداری تهران به تصویب رسیده و این بودجه بر اساس اهداف برنامه سوم شهر تهران است و تلاش کردیم محورهای مهم آن را عملیاتی کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه رقم بودجه سال 98، 18 هزار و 930 میلیارد تومان است گفت: 3 سال سقف بودجه شهرداری تهران ثابت بوده و این رقم با وضعیت اقتصادی کشور رقمی واقع بینانه است و افزایش آن متناسب با شرایط اقتصادی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه تقدیمی به شورا 9 درصد سقف بودجه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است گفت: همچنین بخش هزینه ای 8 درصد، بخش تملک دارایی سرمایه ای 3 درصد، بخش تملک دارایی مالی 3 درصد و بخش بودجه شرکت ها نیز 11 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: عمده افزایش بودجه مربوط به حمل ونقل عمومی است.

شهردار تهران با بیان اینکه30 درصد بودجه حمل و نقل در لایحه بودجه 98 افزایش داشته است گفت: این در حالی است که دست شهرداری خالی است. ما در حوزه حمل و نقل به 2 هزار واگن و 3 هزار اتوبوس نیاز داریم و تلاش می کنیم برای رشد در این حوزه از فاینانس استفاده کنیم.

حناچی در پاسخ به پرسشی در خصوص دریافت فاینانس ها به دلیل مشکلات و بدهی هایی که به بانکها وجود دارد، تصریح کرد: در خصوص دیون و بدهی های دولت به شهرداری، سازمان حسابرسی در حال بررسی است. تاکنون 2 هزار و 200 میلیارد در این زمینه به توافق رسیده ایم. در خصوص موانعی که برای انتشار اوراق مشارکت وجود دارد نیز با بانکها مذاکرات ثمربخشی داشته ایم.

وی در خصوص ساماندهی قبور شهدا نیز گفت: ما فعالیتی در این حوزه نداشته ایم اما در این پس سیاست های ما منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری است.

شهردار تهران در خصوص آخرین تصمیم گیری در حوزه طرح زوج و فرد گفت: ما نگاهمان به طرح های ترافیکی، سلامت شهروندان است و نه کسب درآمد. ما باید تلاش کنیم روزهای آلوده سال کاهش پیدا کند. آمارها نشان می دهد امسال 20 درصد کاهش روزهای آلوده داشتیم و همچنین تاثیر باد و بارانی است که امسال داشتیم.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در رابطه با محدوده زوج و فرد از اول تابستان اجرایی می‌شود گفت: در خصوص جزئیات به تصویب رسیده در رسانه های عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که چرا تصمیم گیری های ترافیکی شهرداری بدون مطالعات اجتماعی و بدون در نظر گرفتن شرایط کلی جامعه است، تصریح کرد: با شما در این موضوع هم عقیده نیستم. زمان اجرای این طرح اول تابستان است و فضای بحث جدل وجود دارد. تصمیمی که در شورای ترافیک گرفته شده این است که طرح زوج و فرد نباشد که اتفاق نظر مهمی است و می توان در خصوص اینکه چگونه در این حوزه رفتار شود کار کارشناسی انجام داد و هنوز فرصت باقی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار:14 بهمن 1397 ، کدخبر:17378 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
یعنی شهرداری با این همه درامد باز به بودجه هم نیاز داره ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین