پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: قوه قضائیه گزارش دولت خاتمی درباره ماجرای تیر سال ۷۸ را دروغ اعلام کرد.

شعارسال: علیرضا زاکانی عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مناظره با مصطفی تاج‌زاده درباره انتخابات سال ۸۸، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان بیشتر حرف دمکراسی می‌زنند، ولی دیکتاتور هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیسم دشمن خارجی هستند، تصریح کرد: معتقدم اهمیت مانع داخلی از دشمن خارجی بیشتر است. سه ضلع ثروت‌اندوزی نامشروع، قدرت‌طلبی و تبعیت از بیگانه به جان انقلاب افتاده‌اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی روزنامه اصلاح‌طلب «توس» بسته شد، معاون دانشگاه تهران بیانیه صادر کرد، گفت: مسئولان وقت دانشگاه تهران در تیر سال ۷۸ دانشجویان را ابزار خود قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: در کوی دانشگاه اتفاقی که افتاد این بود که عده‌ای در عرصه سیاسی کم آوردند و در ازای تیتری که روزنامه سلام زد، وزارت اطلاعات خاتمی شکایت کرد و آن روزنامه بسته شد.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: همان شب و در حالی که ایام امتحانات بود، در کوی دانشگاه عده قلیلی جمع شدند و شروع به آشوب کردند، مهد کودک را آتش زدند و اموال عمومی را تخریب کردند.

زاکانی با بیان اینکه گزارش تاج‌زاده و دوستان وی ناقص و یکطرفه است، ادامه داد: مرتضی رضایی از سرداران سپاه در این کمیته انتقاد شدیدی اعلام کرد؛ سپس از آن خارج شد. قوه قضائیه گزارش دولت خاتمی درباره ماجرای تیر سال ۷۸ را دروغ اعلام کرد و در جلسه مجلس هفتم نیز بنا بر این شد، خاتمی برای این گزارش ناقص به قوه قضائیه معرفی شود.

وی اضافه کرد: بعد از این گزارش ناقص و یکطرفه فرماندهان سپاه به رئیس دولت اصلاحات نامه زدند و نگرانی خود از بروز آشوب در کشور را اعلام کردند.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه بنده آن زمان در دانشگاه بودم و اطلاعیه‌های من را می‌خواندید، ادامه داد: در ماجرای تیر سال ۷۸ فقط نیروی انتظامی را نباید محکوم کرد؛ باید آن افرادی را که سنگ‌پراکنی کردند، هم محکوم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رفتارهای اصلاح‌طلبان مثل آمریکا رفتار می‌کنند و سناریوهای مختلفی علیه کشور ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان، انسان‌هایی را در تیر سال ۷۸ خود را پنهان کردند و بعد گفتند ما را دزدیده‌اند.

زاکانی افزود: از دانشگاه علم و صنعت و علوم پزشکی تهران برای برخی از اغتشاشات تیر سال ۷۸ غذا توزیع می‌شد. من ۱۰۰ نفر از دانشجویان در همان زمان را آزاد کردم ولی شما بیشتر درخواست تجمع ما در آن زمان را قبول نکردید. رهبر انقلاب در همان زمان وزیر کشور را توبیخ کردند که چرا به دانشجویان حق تجمع نمی‌دهید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 25دی1397 ، کدخبر: 352516: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین