پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که استراتژی دفاع موشکی جدیدی که آمریکا از آن رونمایی کرده جهان را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد.
شعارسال: وزارت امور خارجه روسیه به استراتژی دفاعی اخیر آمریکا که روز پنجشنبه توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ارائه شد، واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: «بر خلاف ادعای نویسندگان استراتژی، درک طرح‌ها و رویکردهایی که در این استراتژی وجود دارد به هیچ وجه نه امنیت آمریکا و نه متحدان و شرکا را افزایش خواهد داد. تلاش برای حرکت در مسیر مشخص شده تاثیر منفی خواهد داشت. این استراتژی ضربه مهم دیگری به ثبات بین‌المللی بوده و کاملا آشکار است که هیچ کسی از چنین سناریویی منتفع نخواهد شد.»

مسکو هشدار داد که منطق این استراتژی ممکن است جهان را در آستانه فروپاشی قرار دهد و از واشنگتن خواست تا مذاکرات در تمامی عرصه‌ها از سرگرفته شود.

بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون قصد دارد برنامه موشکی این کشور را در مقیاسی بی‌سابقه از زمان ارائه طرح «جنگ ستارگان» در دوران «رونالد ریگان» رئیس جمهور اسبق آمریکا، توسعه دهد.

در این استراتژی پنتاگون خواستار سرمایه‌گذاری‌های جدید در فناوری‌های دفاع موشکی در عرصه‌هایی شده که پنتاگون در خلال جنگ سرد آنها را دنبال می‌کرد اما بعد از فروپاشی شوروی سابق از آنها دست کشید. بین دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ پنتاگون برنامه‌هایش را بر ساخت سامانه‌های رهگیر با قابلیت هدف قرار دادن موشک‌های کشورهای دشمن متمرکز کرده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 28 دی 1397 ، کدخبر: 13971028000798 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
سامانه موشک های هسته ای شون رو گسترش میدن ولی ایران رو خطر جهان معرفی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین