پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۷۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه 8/5درصد از جمعیت استان به دیابت مبتلا هستند، گفت: اولین سرطان در استان که میزان ابتلاء به آن بیشتر از سایر سرطان‌ها است نیز سرطان پوست است.

پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نه ماه دوران بارداری و دو سال اول عمر نوزاد هزار روز طلایی است که در تکامل فرزند تاثیرگذار و نقش کلیدی دارد.

وی افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر از بدو تولد باید مورد توجه قرار گیرد و تغذیه کودک با غذای کمکی از شش ماهگی آغاز شود و در تهیه غذای کمکی باید توجه شود که نباید مانند غذای بزرگسالان شور و شیرین باشد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بحث شروع شیردهی در نوزاد باید با آغوز انجام شود چراکه دارای گلبول‌های سفید بالا است و برای رشد نوزاد بسیار مفید است و باید اطلاع رسانی قوی برای همه مادران صورت گیرد.

این مسئول عنوان کرد: لبنیات از موادغذایی ضروری و مورد لازم بدن است که منبع غنی از کلسیم، ویتامینD، فسفر، پتاسیم، منیزیم، ویتامینA، B12و B2 است.

وی عنوان کرد: مصرف لبنیات از سرطان تخمدان در بانوان پیشگیری می‌کند و در کنترل فشار خون موثر است؛ همچنین افرادی که دچار گرفتگی عضلات هستند نیزمصرف لبنیات به بهبود آن کمک می‌کند.

یزدی بیان کرد: سرانه مصرف لبنیات در کشور در سال ۶۶کیلوگرم است در حالی که سرانه مصرف در کشورهای اروپایی ۳۵۰کیلوگرم می‌باشد؛ این آمارها در استان قزوین هم از سرانه کشوری پیروی می‌کند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: گوشت ماهی دارای پروتئین مرغوب است و قابل هضم برای تمامی گروه‌های سنی می‌باشد که ضریب هضم آن ۹۶درصد است.


این مسئول اضافه کرد: افرادی که روزانه ماهی مصرف می‌کنند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها ۳۰تا۵۰درصد و در افرادی که دو بار در هفته مصرف ماهی دارند ۵۰تا۷۰درصد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: نوع ظرفی که در آن غذا طبخ می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد و بهترین نوع ظروف کریستال و شیشه‌ای است که در برابر حرارت مقاوم هستند.

یزدی یادآور شد: استفاده از ظروف مسی که امروزه هم بسیار چشمگیر شده است تاثیر مطلوبی در سلامتی انسان ندارد چراکه مس خاصیت واکنشی دارد و تنها زمانی که به بهترین شکل ممکن قلع‌ اندود شده باشد می‌توان استفاده کرد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: در سال ۱۳۸۵ تعداد ۷۹۹ نوع سرطان در استان شناسایی شده است و در سال ۱۳۹۴ تعداد یک هزار و ۶۷۵ نوع سرطان جدید شناخته شده که این آمار در سال ۱۳۹۲ به میزان یک هزار و ۱۳۹ مورد بود.

وی با بیان اینکه ۸/۵درصد از جمعیت استان به دیابت مبتلا هستند، افزود: اولین سرطان در استان که میزان ابتلاء به آن بیشتر از سایر سرطان‌ها است نیز سرطان پوست است.

این مسئول تشریح کرد: ۲۶۶هزار و ۴۳۷ نفر از جمعیت استان که بین ۳۰تا۶۰ سال هستند مورد آزامایش سنجش میزان ابتلا به بیماری‌ سکته قلبی و مغزی قرار گرفتند.

یزدی ادامه داد: در این سنجش مشخص کردیم که افراد تا ۱۰سال دیگر چه میزان احتمال ابتلاء به سکته قلبی و مغزی دارند که ۳/۸درصد از این جمعیت احتمال ابتلای بالای ۳۰درصد داشتند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: آمار مرگ زودرس در ایران بالا رفته است که بین سن ۳۰تا۷۰ سال اتفاق میفتد که باید با افزایش آگاهی و اصلاح سبک تغذیه و سبک زندگی این مسئله را کاهش دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخص، تاریخ 26 دی 97، کد مطلب: 182355: www.shakhesnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین