پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: حمایت از مادران باردار در مناطق حاشیه‌نشین شهرها، یک ضرورت است.

شعار سالمعاون سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: حمایت از مادران باردار در مناطق حاشیه‌نشین شهرها، یک ضرورت است.

«علیرضا آشناگر» در چهارمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قزوین اظهار کرد: سلامت مادران باردار بر سلامت نوزادان آن‌ها در آینده تأثیرگذار است و از بروز بسیاری از هزینه‌های درمانی می‌کاهد، از این‌رو برای کمک مالی به تغذیه این مادران باید اقدام اساسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده هزینه‌های این موضوع بربیاید بنابراین در این زمینه می‌توان از ظرفیت‌های کمیته امداد و سمن‌ها استفاده کرد.

آشناگر ادامه داد: در استانداری نیز موضوع حمایت از مادران باردار مناطق حاشیه‌ای را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در میان می‌گذاریم تا به نتیجه مناسبی برسیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: باید به تغذیه مادران باردار که کم‌بضاعت‌اند و در نقاط حاشیه‌ای شهرها زندگی می‌کنند، کمک شود.

«ناهید یزدی»، معاون فنی مرکز بهداشت استان قزوین نیز در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از تعداد مادران باردار در مناطق حاشیه‌ای گفت: در سال گذشته 22 هزار و 208 مادر باردار در استان مراقبت شدند که 80 درصد این طرح توسط بخش دولتی و 20 درصد نیز توسط بخش خصوصی اجرا شد.

وی بابیان این‌که مراقبت از مادران باردار در سه دوره پیش، حین و پس از زایمان انجام می‌شود، افزود: همه این مراقبت‌ها در مراکز دانشگاه علوم پزشکی و به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

یزدی با بیان این‌که یک‌چهارم از مادران باردار در حاشیه شهرها و یک‌چهارم نیز در روستاها سکونت دارند، ادامه داد: این مادران اغلب بضاعت مالی ندارند و در معرض خطر انواع مسائلی چون بیماری‌های مختلف هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در بخش کودکان دارای سوءتغذیه در این مناطق از طریق حمایت‌های کمیته امداد آن‌ها را تحت پوشش قرار داده‌ایم اما درباره مادران باردار چنین امکانی را نداریم.

یزدی گفت: در سطح وزارت بهداشت مادران باردار روستایی می‌توانند از حمایت‌های بنیاد علوی بهره‌مند شوند اما این موضوع درباره مادران حاشیه شهرها که اتفاقاً در شرایط سخت‌تری از مادران روستایی قرار دارند، وجود ندارد.

وی یادآور شد: دوره 9 ماهه بارداری و دوره 2 ساله شیرخواری کودک هزار روز طلایی عمر انسان است که اگر در این زمان از نظر تغذیه تقویت نشود در آینده با انواع و اقسام مشکلات روبرو خواهیم شد و به لحاظ درمانی هزینه‌های زیادی را هم بر دوش خانواده‌ها و هم دولت برجا می‌گذارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 3اسفند 96، کدمطلب:96120301220، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
وقتی وزیر میاد میگه اخراج زنان باردار بعد از مرخصی زایمان ممنوعه و ازش شکایت میشه هیچ چیزی برای حرف زدن نمیمونه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
حاشیه نشین های ایران در فقدان امکانات استاندارد شهری در حال زندگی هستند ، این معضل بحران های اجتماعی زیادی را به همراه خواهد داشت امیدواریم هرچه سریع تر فکری به حال آن ها بشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین