پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
سرهنگ ابراهیم حسن آبادی طی حکمی از سوی فرمانده نیروی انتظامی کشور به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور معرفی شد.

شعار سال: مراسم آغاز به کار و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور صبح امروز با حضور رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، رییس سازمان امور اراضی کشور و جمعی دیگر از فرماندهان ناجا و مدیران سازمان برگزار شد. در این مراسم سرهنگ ابراهیم حسن آبادی طی حکمی از سوی فرمانده نیروی انتظامی کشور به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور معرفی شد.

سازمان امور اراضی کشور از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، راه‌اندازی و توسعه گشت‌های ویژه حفاظت اراضی کشاورزی را به عنوان یکی از اقدامات موثر در راستای صیانت از اراضی کشاورزی در دستور کار خود قرار داد. تا پایان سال 1396 تعداد اکیپ های گشت حفاظت اراضی به بیش از 320 اکیپ گشت حفاظت اراضی کشاورزی شامل تمامی شهرستانهای مهم کشور که اراضی کشاورزی آنها در معرض تهدید تغییرکاربری قرار دارند ارتقاء یافت.

با توجه به لزوم ساماندهی و قانونمند شدن فعالیت این گشت ها با پیگیری های انجام شده در سال جاری ستاد کل نیروهای مسلح کشور رسما مجوز تاسیس یگان حفاظت اراضی کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی و سازمان امور اراضی کشور در سطح ملی و استانها و شهرستانها را صادر نمود و از امروزبا معرفی فرمانده این یگان به طور رسمی کار خود را آغاز نموده است.

علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور در مراسم آغاز به کار یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور و معارفه فرمانده این یگان با بیان اینکه ضریب حفاظت از اراضی کشور با ایجاد اکیپ های گشت ویژه حفاظت اراضی کشاورزی و سایر اقدامات در پنج سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: به یاری خدا و همکاری صورت گرفته از سوی ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهی نیروی انتظامی با راه‌اندازی یگان حفاظت شاهد افزایش بیشتر ضریب حفاظت از اراضی کشاورزی در سرتاسر کشور خواهیم بود.

رییس سازمان امور اراضی کشور عدم هماهنگی برخی دستگاه‌های ذی نقش در حوزه زمین، افزایش بی رویه تعداد شهرها و محدوده های حریم شهرها و طرح هادی روستاها، تمایل به خوش‌نشینی و ویلاسازی از سوی شهروندان و همچنین گسترش بی رویه فعالیت سوداگران و سودجویی در قالب خرید و فروش و ساخت وساز در اراضی کشاورزی را از عوامل مهم تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود: طی سالهای اخیر اقدامات بسیار زیادی در راستای صیانت از این عرصه ها صورت گرفته است.

او با بیان اینکه باید با جدیت از فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری تخلفات استفاده شود، گفت: هوشمندسازی فعالیت های سازمان در حوزه حفظ اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نقش بسیار مهمی در بازدارندگی از تخلفات در این حوزه دارد.

اورنگی تاکید کرد: طی سالهای اخیر سازمان در زمینه الکترونیکی کردن خدمات قابل ارائه و ایجاد سامانه های متعدد در حوزه امور اراضی رشد چشمگیری داشته است و تقریبا همه‌ی فعالیت‌های اساسی سازمان به صورت الکترونیکی در حال انجام است.

وی با تاکید به اینکه حفظ زمین های کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی در تامین امنیت غذایی جامعه و صیانت از منابع پایه کشور برای آیندگان بسیار مهم است، افزود: هر هکتار زمین کشاورزی غذای 20 انسان را تامین می کند و حفاظت همه جانبه از این عرصه ها یکی از وظایف مهم حاکمیتی است.

آمادگی پلیس برای همکاری همه جانبه در جهت حفاظت از اراضی کشاورزی

همچنین سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشگیری ناجا طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه سازمان امور اراضی کشور از سازمان ‌های تاثیرگذار در حفظ اراضی به عنوان بخش مهمی از منابع پایه کشور است، گفت: یکی از چالش ‌های بزرگ فعلی کشور معضل تغییر کاربری اراضی و زمین خواری در کشور است.

او با بیان اینکه حفظ اراضی از ارکان بسیار مهم در حفظ امنیت ملی و امنیت غذایی جامعه است، افزود: کاربری اراضی باید حفظ شود، تا بتوانیم ضمن کمک به تامین غذای جامعه این عرصه ها را به آیندگان هم بسپاریم.

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نیز در راستای این رسالت مهم آماده همکاری و کمک به سازمان امور اراضی است، گفت: تشکیل این یگان در راستای صیانت از سرمایه های ملی کشور و همچنین تامین امنیت غذایی و جلوگیری از فساد در حوزه اراضی کشور قطعا بسیار موثر خواهد بود.

او افزود: برای تحقق اهداف و انتظاراتی که از یگان حفاظت داریم، اصل ارائه خدمات فراگیر با سرعت و دقت، جلب مشارکت عمومی و همچنین همراه‌سازی دستگاه ‌های اجرایی بسیار موثر است.

سردار شرفی همچنین با اشاره به اینکه پیشگیری الکترونیکی و استفاده از فناوری های نوین و همچنین اعلام هشدارهای دیداری و شنیداری و انجام اقدامات آموزشی و ترویجی نیز در این حوزه می تواند موثر باشد، گفت: اصل همراه‌سازی عموم مردم در حفظ امور اراضی نیز بسیار تاثیرگذار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 30 دی 97، کد مطلب: 1927623: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین