پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
دبیر انجمن برنج کشور میزان تولید برنج در سال جاری را حدود ٢ میلیون و ٢٥٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: برای تنظیم بازار شب عید نیاز به واردات نداریم و مشکل بازار عدم نظارت است.وی با بیان اینکه قرار بود دولت به وارد کنندگان برنج ارز ٤٢٠٠ تومانی برای واردات برنج بدهد، افزود: اما این اتفاق رخ نداد در نتیجه واردکنندگان نیز اقدام به واردات نکردند چون واردات با ارز آزاد برای آنان به صرفه نیست.

شعار سال: جمیل علیزاده شایق میزان تولید برنج در سال جاری را حدود ٢ میلیون و ٢٥٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید خوبی که داشتیم، واردات چندان پر رونق نبود به طوری که در شش ماه امسال حدود یک میلیون و ١٠٠ هزارتن برنج وارد شد.

وی با بیان اینکه قرار بود دولت به وارد کنندگان برنج ارز ٤٢٠٠ تومانی برای واردات برنج بدهد، افزود: اما این اتفاق رخ نداد در نتیجه واردکنندگان نیز اقدام به واردات نکردند چون واردات با ارز آزاد برای آنان به صرفه نیست.

دبیرانجمن برنج کشور اضافه کرد: بنابراین این مساله نیز به کاهش واردات کمک کرد.

شایق با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده کمک می کند تا برای شب عید مقداری برنج وارد شود، گفت: به اعتقاد ما میزان تولیدی که انجام شده با میزان واردات شش ماهه و وارداتی که قبلا انجام گرفته، برای شب عید کافی است.

وی تصریح کرد:بنابراین نیازی به واردات برنج برای شب عید نیست و انبارها پر است، هم از برنج داخلی و هم از برنج خارجی.

شایق تاکید کرد: تنها مشکلی که ما داریم فقط نظارت است که هیچکس نتوانسته آن را حل کند. متاسفانه بازار بی ناظر است و این مساله نه تنها درباره برنج بلکه درباره همه چیز اتفاق می افتد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 5 بهمن 97، کدخبر: 4522886، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
اتفاق بسیار خوبیه امیدوارم هر چه سریعتر به خودکفایی در این زمینه برسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین