پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸
امام جمعه شهر الوندگفت: چرا باید عده‌ای بر حاکمیت یک بنگاه اقتصادی بزرگ خیمه بزنند؟ یک کارگزار نظام اسلامی نباید خود را در معرض تهمت قرار دهند مردم انتظار دارند زندگی مسئولان نزدیک زندگی آنها باشد.

شعارسال: اعضای شورای بسیج رسانه استان قزوین با حضور در دفتر امام جمعه شهر الوند با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام مهدوی در این دیدار اظهار کرد: واقعیت این است در شرایط امروز رسانه حرف اول را در حوزه تاثیرگذاری و ارتباط با مخاطب می‌زند، هر جناح و مکتبی که رسانه قدرتمندتری دارد بیشترین تاثیرگذاری را خواهد داشت.

وی افزود: فضای مجازی امروز یک رسانه قوی است و بیشترین تاثیرگذاری را روی فرهنگ دینی ما داشته و جوانان ما را تحت پوشش خود قرار داده است.

امام جمعه الوند اذعان کرد: البته نباید از حضور تاثیرگذار دشمن در این فضا برای به ابتذال کشاندن و بی‌دین کردن جوانان غافل شد، دشمن ما فضای پرجاذبه ای شکل داده است که بتواند ریشه دین و اعتقادات را بزند و تاحدودی در این مسیر موفق عمل کرده است.

وی عنوان کرد: امروز در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار همچون اینستاگرام و تلگرام شاهد گسترش فساد هستیم که جوانان ما را گرفتار خود کرده است، زمانی که زمامداران کشور این اعتقاد را دارند که آزادی‌ها به هرنحوی باید گسترش یابد، کشور دچار مشکل خواهد شد.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند ما در جنگ فرهنگی و رسانه ای قرار داریم و باید مراقب باشیم که هرجنگی دارای برنده و بازنده است، آنچه امروز ایران اسلامی را در برابر هجمه‌های دشمن حفظ کرده، ایمان و اعتقاد ملت ایران است و این نصرت خدا پشتوانه ماست بنابراین نیازمند ایستادگی و مقاومت در مسیر جنگ فرهنگی هستیم.

وی تصریح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی با هوچی گری به دنبال جنجال سازی است،

نمازجمعه یک تریبون قدرتمند رسانه ای است که شاید به نحو مناسب از آن استفاده نمی‌شود و حضور قشر جوان در آن کم است، درصورتی که می‌توان با ایجاد جاذبه زمینه حضور جوانان و اقشار مختلف مردم را فراهم کرد.

مهدوی ابراز کرد: اصحاب رسانه رسالت سنگینی برعهده دارند و باید خلاءهای فرهنگی و اجتماعی موجود را پر کنند، طی چند ماه گذشته که در الوند حضور داشتم مشکلات موجود را رصدکردیم، نباید از نقدها گلایه‌مند شد زیرا نقد سازنده و عامل رفع مشکلات موجود است.

وی گفت: طی هفته‌های گذشته نقدهایی که در نمازجمعه مطرح شد زمینه حضور بیشتر مردم الوند درنمازجمعه را فراهم کرد، زیرا شاهد بودند که مطالبات آنها از طریق تریبون رسمی شهرشان مطرح می‌شود، بیان مطالبات و نقدها زمینه اعتماد مردم به مسئولان و انقلاب فراهم می‌کند.

امام جمعه الوند یادآور شد: ۱۷سال است بیمارستان رحیمیان تاسیس شده اما طی این مدت گزارش عملکردی از روند مالی و کاری آن ارائه نشده است، از سوی دیگر در اساسنامه آن ذکر شده که این بیمارستان یک موسسه خیریه غیرسیاسی و غیردولتی و غیرتجاری است که نباید به دکان داری بپردازد، اگر این مشکلات بیان نشود مردم گلایه‌مند خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شرکت شهرصنعتی تصریح کرد: چرا باید عده‌ای بر حاکمیت یک بنگاه اقتصادی بزرگ خیمه بزنند؟ یک کارگزار نظام اسلامی نباید خود را در معرض تهمت قرار دهند مردم انتظار دارند زندگی مسئولان نزدیک زندگی آنها باشد.

مهدوی عنوان کرد: غیرقانونی و قانونی بودن حضور مدیران دولتی در هیئت مدیره شرکت صنعتی مدنظر ما نیست، ما می‌گوییم چرا باید مدیران دولتی در چندجایگاه شغلی حضور داشته باشند و بر مدیریت این شرکت خیمه بزنند؟

وی افزود: ما نباید مردم را به بازی بگیریم، اگر هم نقدها بیان می‌شود به مذاق عده ای خوش نمی‌آید، این مشکلات مردم دردهایی است که در دل مردم وجود دارد که باید گفته شود، ما از استاندار محترم دعوت کردیم که در نمازجمعه حضور داشته باشد و نقدهای مردم را پاسخ دهد تا رابطه بین مسئولان و مردم تقویت شود.

مهدوی بیان کرد: امام جمعه‌های شهرهای مختلف اگر در تریبون‌های نمازجمعه دردهای مردم را بیان کرده و مطالبات آنها را پیگیری کنند، مردم به عملکرد مسئولان خود امیدوار می‌شوند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه استان قزوین از مواضع انقلابی امام جمعه شهر الوند در بیان مشکلات موجود در این شهر و بیان مطالبات مردم تشکر کرد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 8بهمن1397 ، کدخبر333649:www.sobheqazvin.ir ، 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین