پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷
استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به این که برای هدفگذاری سال آینده استان اعلام کردیم که هر ماه یک رویداد ملی و یا بین المللی برگزار شود، لذا یکی از این رویدادها برگزاری اجلاس سراسری نماز باشد.

شعارسال: استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به این که برای هدفگذاری سال آینده استان اعلام کردیم که هر ماه یک رویداد ملی و یا بین المللی برگزار شود، لذا یکی از این رویدادها برگزاری اجلاس سراسری نماز باشد.

محمدعلی شجاعی در چهارمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: باید در توسعه و ترویج نماز تلاش کنیم و این فرهنگ ارزشمند به نحوی نهادینه شود که خروجی آن، ایجاد یک جامعه اخلاق مدار باشد.

وی با بیان این که پیمودن این مسیر به علم، پژوهش و آموزش تخصصی نیاز دارد، گفت: بدون کار پژوهشی و مطالعاتی شاید از لحاظ کمی در بحث نماز پیشرفت کنیم اما نتیجه ای در بر نخواهد داشت، چرا که مهم‌ترین مبحث، ارتقای کیفی نماز است.

شجاعی، آموزش و پرورش را مبدأ اصلی ایجاد روحیه نماز در بین جوانان کشور خواند و تصریح کرد: توجه به بحث نماز دانش آموزان باعث می‌شود تا دغدغه‌ای در دوران دانشجویی و دانشگاه برای ترویج نماز نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری اجلاس های نماز حضور دانش آموزان مهم است زیرا تعلیم و پرورش در این سنین جواب می دهد.

وی تصریح کرد: ستاد اقامه نماز استان باید نشستی ویژه برای قدردانی آقای قرائتی برگزار کند زیرا در تمام این سال ها یک هدف اساسی و آن هم ترویج و توسعه نماز را به خوبی انجام داد.

استاندار خراسان شمالی با بیان این که با نماز نباید نگران مسائل اخلاقی جامعه بود، گفت: قرآن و نماز به انسان عزت می بخشد و باید این جایگاه ارزشمند را درک کرد.

شجاعی بر فرهنگ سازی اقامه نماز سر وقت تاکید کرد و افزود: ادارات و سازمان ها باید از برگزاری جلسات در وقت نماز خودداری کنند.

وی با بیان این که اگر نماز نبود، چیزی به نام هشت سال دفاع مقدس نداشتیم، افزود: در واقع خروجی نماز، دفاع جانانه انسان های موحد، خالص و ایثارگر در هشت سال جنگ تحمیلی است. وی شهادت امام حسین(ع) و قیام تاریخ ساز آن حضرت در روز عاشورا را متأثر از فرهنگ ارزشمند نماز قلمداد کرد و اظهارداشت: همین فرهنگ ارزشی نیز زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران شد.

در این همایش از فعالان و نمونه های استان در حوزه نماز تجلیل شد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 9بهمن1397 ، کدخبر:806105 www.borna.news،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین