پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
رئیس خانه معدن استان یزد با اشاره به نیاز معادن استان به مواد ناریه به منظور باطله برداری گفت: خواستار ایجاد واحد تولیدی مواد ناریه در استان یزد هستیم.

شعار سال: سعید افضلی پور صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور وزیر دفاع برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مواردی که در استان از سال های قبل پیگیر آن بودیم، ضرورت تولید مواد ناریه در یزد بود که هنوز محقق نشده است.

وی بیان کرد: یزد از استان های معدنی و دومین تولید کننده سنگ آهن کشور است و سایر معادن نیز در این استان فعال هستند بنابراین از عمده ترین مصرف کنندگان مواد ناریه هستیم.

افضلی پور عنوان کرد: در حال حاضر این مواد را از سایر استان ها وارد می کنیم و سالانه مقادیر قابل توجهی مواد ناریه را ترانزیت می کنیم که این خود خطری بالقوه به شمار می رود.

رئیس خانه معدن استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد سال گذشته ۱۶۰ میلیون تن عملیات باطله برداری انجام شد که این نیازمند مقادیر قابل توجهی مواد ناریه است و با توجه به پراکندگی جغرافیایی معادن، حجم قابل توجهی مواد ناریه در محورهای استان ترانزیت می شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۶۵ واحد معدنی در استان یزد فعال هستند، افزود: استان های کرمان و اصفهان نیز مواد ناریه خود را از مناطق دورتری وارد می کنند که این حمل و نقل می تواند خطرات جدی در حوزه حمل و نقل ایجاد کند.

افضلی پور ادامه داد: درخواست ما این است که واحد تولید مواد ناریه در یزد استقرار پیدا کند تا از بروز خطرات به دنبال حمل و نقل این مواد جلوگیری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 9 بهمن 97، کد مطلب: 4527014: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین