پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از وزیر بهداشت انتظار داریم درمان محور نباشد، بلکه بیشتر توان خود را در حوزه بهداشتی و پیش‌گیری صرف کند.این نماینده مجلس ادامه داد: برنامه‌هایی که باید در اولویت اجرایی وزارت بهداشت قرار بگیرند، پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع، راهنمای بالینی و پزشک خانواده است. طبیعی است ما از وزیر جدید بهداشت انتظار داریم، اجرای این برنامه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

شعار سال: بشیر خالقی افزود: خوشبختانه وزیر بهداشت برای اداره این وزارت‌خانه برنامه جامعی ارائه کرده است. برنامه اصلی ایشان همان برنامه ششم توسعه بوده که مسیر وزارت بهداشت را به صورت کامل مشخص کرده است. اجرای قوانین برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند بالا دستی بر همه قوانین اولویت دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برنامه‌هایی که باید در اولویت اجرایی وزارت بهداشت قرار بگیرند، پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع، راهنمای بالینی و پزشک خانواده است. طبیعی است ما از وزیر جدید بهداشت انتظار داریم، اجرای این برنامه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: پرونده الکترونیک سلامت به صورت پایلوت در برخی از استان‌ها کشور اجرایی شده، اما باید در سراسر کشور و برای همه ایرانیان اجرا شود. از طرفی راهنمای بالینی نیز یکی از موارد بسیار مهم در اجرای طرح تحول سلامت است و باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود، زیرا تجویز دارو، آزمایش، عکس برداری، سی تی اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و دیگر موارد تشخیصی باید بر اساس آن انجام شود. سیستم ارجاع و پزشک خانواده نیز از موارد مهم و ضروری بوده که نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت است.

خالقی اظهار کرد: اجرای کامل سیستم ارجاع و پزشک خانواده بیش از 30 درصد از هزینه‌های وزارت بهداشت را کاهش می‌دهد. بی تردید در شرایط فعلی اقتصادی کشور اجرای دقیق این برنامه‌ها کمک بسیار زیادی به رفع و یا کاهش مشکلات وزارت بهداشت خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران پزشکان تاریخ انتشار 22بهمن 97، کدخبر: 11053، www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین