پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
منوچهر جمالی سوسفی افزود: رفع مشکلات حوزه سلامت در گروی همکاری مسئولان قوای سه‌گانه است. پرونده الکترونیک سلامت، راهنمای بالینی، طرح پزشکی خانواده و سیستم ارجاع را باید اجرا کرده و اگر در این مسیر مشکلی وجود دارد، برطرف کنیم. همچنین اگر نیاز است سایر وزارت‌خانه‌ها همچون ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت باید با وزارت بهداشت همکاری کنند

شعارسال: عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت به همکاری وزارت‌خانه‌های بهداشت و ارتباطات نیاز دارد.

 منوچهر جمالی سوسفی افزود: رفع مشکلات حوزه سلامت در گروی همکاری مسئولان قوای سه‌گانه است. پرونده الکترونیک سلامت، راهنمای بالینی، طرح پزشکی خانواده و سیستم ارجاع را باید اجرا کرده و اگر در این مسیر مشکلی وجود دارد، برطرف کنیم. همچنین اگر نیاز است سایر وزارت‌خانه‌ها همچون ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت باید با وزارت بهداشت همکاری کنند.

وی در واکنش به صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی بر این‌که سال آینده سال سختی است، گفت: همین الان هم از نظر ارائه خدمات بهداشت و درمان در شرایط سختی قرار داریم و چنانچه بخواهیم وضعیت فعلی را نیز حفظ کنیم، بیانگر این است که سال آینده، سال سختی خواهد بود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مردم در مراجعه به بخش‌های دولتی، خصوصی، نوبت‌دهی‌ها، دریافت خدمات و خرید تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شده‌اند.

جمالی سوسفی با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر بهداشت مبنی بر این‌که نباید به حوزه سلامت دید اقتصادی داشت، بیان کرد: این امر صحیحی است که نباید حوزه سلامت را اقتصادی دید، اما باید با اقتصاد کارهای این حوزه را پیش برد و چنانچه به این موضوع به خوبی پرداخته نشود، حوزه بهداشت و درمان بدون در نظر گرفتن منابع مالی قطعا دچار مشکل خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید تامین منابع لازم برای حوزه بهداشت و درمان را در زمره اولویت‌های کشور قرار دهیم، اما بر هزینه‌کردها نظارت کنیم و در این حوزه اجرای قانون را مدنظر قرار دهیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر قرار باشد اعتبارات لازم برای حوزه سلامت به خوبی تامین نشود، قطعا مشکلات این حوزه افزایش می‌یابد. به ویژه این‌که در سال 97 گرانی نرخ لوازم مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان را داشتیم که تهیه آن‌ها را برای مردم با مشکل مواجه کرده بود. با این حال همه باید در قوای سه‌گانه کمک کنند تا مشکلات این بخش رفع شود. ضمن این‌که دولت باید نظارت دقیقی بر هزینه‌کردها در حوزه سلامت داشته باشد تا سال آینده با مشکل جدی مواجه نشویم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ایران پزشک  ، تاریخ انتشار: 3اسفند 1397 ، کدخبر:11111 www.iranmd.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین