پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: تمام اهداف اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی محقق می‌شود و در بخش کشاورزی، کشاورزی علمی راه نجات است، چراکه در هر کجایی که دانش لازم را داشته باشیم، موفق می‌شویم.

شعار سال: آیت‌الله سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، در مراسم چهل سالگی انقلاب و در جمع کارکنان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایطی مطرح شد که دشمنان انقلاب برنامه تحریم را برای ما طراحی و به آن عمل کردند و تحریم‌ها شرایط ویژه‌ای را در کشور ایجاد کرده است. وی با بیان این‌که تحریم در حقیقت یک جنگ اقتصادی است و بر این اساس همه تشکیلات اقتصادی ما باید آرایش نظامی و جنگی بگیرد و این جنگ مانند هر جنگ دیگری نیاز به نقشه، نیرو، آموزش، پشتیبانی، اسلحه و قرارگاه فرماندهی، لشکر، تیپ، گروهان، گردان و طرح و برنامه و مدیران عملیاتی دارد، تصریح کرد: این‌ها الزامات و اقتضائات میدان جنگ و مبارزه با دشمن است و در جنگ‌های اقتصادی باید تمامی این موارد مورد توجه قرار گیرد. نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، پادزهر همه تحریم‌های اقتصادی را اقتصاد مقاومتی بیان کرده‌اند؛ بنابراین در اقتصاد مقاومتی پایداری و مقاومت در تمام سطوح باید مورد توجه قرار گیرد. آیت‌الله تقوی آثار و برکات اقتصاد مقاومتی را خنثی کردن تحریم‌های دشمنان، حفظ کشور در مقابل بیگانگان، شناسایی و مرتفع کردن ضعف‌ها، بهره‌وری مصرف انرژی در کشور و استفاده درست از امکانات و ظرفیت کشور عنوان کرد. وی در ادامه اقتصاد جهادگونه و فعال در مقابل برنامه‌های دشمن، رویکرد تهاجمی، همت مضاعف، تفاوت اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی، تنظیم‌کننده نیازها و امن‌کننده سبک زندگی، انگیزه‌سازی، توجه به اصل بهره‌وری، مردمی کردن، شفاف‌سازی اطلاعات، گسترش بخش خصوصی برای اجرای سیاست‌های اصل 44، صرفه‌جویی در مواد اساسی و اصلاح الگوی مصرف، خادم بودن بانک‌ها نسبت به مردم، اصلاح نظام پولی، مالیاتی و قیمت‌ها، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید، تکیه بر تولیدات داخلی و کارهای استراتژیک و عدم ترویج تفکر واردات و کمک جدی بخش فرهنگ به اقتصاد و مدیریت جهادی را از ویژگی‌های اقتصادی مقاومتی دانست و تأکید کرد: تمام اهداف اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی محقق خواهد شد و در بخش کشاورزی، کشاورزی علمی راه نجات است، چراکه در هر کجایی که دانش لازم را داشته باشیم، موفق خواهیم شد. آیت‌الله تقوی گفت: 7/18 میلیون هکتار اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی است که حدود ۱۰ میلیون هکتار آن دیم و مابقی آبی است. در حال حاضر بیش از 10 میلیون تن شیر تولید می‌کنیم که کارخانجات موجود تا 15 میلیون تن امکان فرآوری دارند. در بخش آبزیان نیز حدود پنج‌هزار کلیومتر ساحل داریم که می‌توانیم تولیدات بسیاری داشته باشیم. وی با تأکید بر توسعه پرورش ماهی در قفس ادامه داد: بحث پرورش ماهی در قفس حائز اهمیت است، چراکه ۳۷۰ میلیون نفر جمعیت اطراف کشور و همسایگان، بازار صادراتی خوبی در اختیار ما قرار داده است؛ بنابراین با نیروهای ارزشمندی که در وزارتخانه داریم، باید برای ایجاد تحول و توسعه در بخش کشاورزی از این صنعت استفاده کنیم.

کمک به معیشت مردم و ایجاد اشتغال از اهداف نظام است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای زکات استان لرستان نیز گفت: کمک به معیشت مردم و ایجاد اشتغال از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی با تأکید بر ایجاد نهضت زکات در سطح کشور به بیانات مقام معظم رهبری درباره زکات اشاره کرد و گفت: باید زکات را از چند جهت مهم مورد توجه قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای حکم الهی (یعنی جمع‌آوری زکات و تحویل آن به نیازمندان) اشاره کرد. زکات دادن توفیقی بزرگ است. زکات وسیله تقرب به خداوند است و کسی که به زکات معتقد نباشد، کافر است. زکات حکم حکومتی است. کمک به فقرا و نیازمندان و رفع نیاز آنان از مهم‌ترین اهداف زکات بوده و زکات می‌تواند باعث تربیت روح و جان انسان شود. نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین عنوان کرد: زکات یک فرصت است که همگی آن را باید غنیمت بدانیم. وی کمک به معیشت مردم و ایجاد اشتغال و رونق زندگی مردم را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اعلام کرد: اگر می‌خواهید زکات رشد پیدا کند، کشاورزی، کشاورزان و بهره‌برداران را تقویت کنید و باید حضور در مزارع و مراکز تولید در دستور کار متولیان جمع‌آوری زکات قرار گیرد. آیت‌الله تقوی تاکید کرد: باید مردم را در کار خیر شریک کنید، چراکه شراکت در کار خیر تربیت‌کننده است.

به الگویی کارآمد برای سایر کشور‌ها تبدیل شده‌ایم

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین در پیامی به مناسبت 22 بهمن اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مدیریت رهبری فرزانه و با همراهی راد مردانی فداکار و مردمی ایثارگر و از خود گذشته و با روحیه استقلال طلبی و استکبار ستیزی، بنیان‌های ظلم و ستم را درهم شکست و در عرصه جهانی سبب شد تا تفکر دینی و انقلابی صادر شود و دل‌های محرومان، مستضعفان و امت‌های اسلامی را به سوی خود معطوف کند. دهه فجر و روز 22 بهمن سال 1357، روز تبلور شکوه و ایثار مردم همیشه سرافراز و آزاده‌ جمهوری اسلامی ایران است؛ روزی که ملت ایران با رهبری بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، با مجاهدت‌ها و رشادت‌های خود بر محور ولایت و پشت سر روحانیت پیشتاز، بساط حکومت شاهنشاهی را برچید و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برپا کرد. اکنون کشور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تلاش‌‌‌های مستمر عوامل و ایادی استکبار جهانی مشحون از موفقیت‌های بی‌شمار راهبردی در عرصه‌های مختلف است و به الگویی کارآمد برای سایر کشورها تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که پیشرفت معنوی امروز قابل مقایسه با دوره ستمشاهی نیست و نیروهای نظامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بوده‌اند تا جایی که امروز قدرت موشکی ایران، آمریکا را به هراس انداخته و نگران ساخته است. در عرصه تولید علم و دانش، شاخص‌های سلامت، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، سلول‌های بنیادی، فناوری‌ نانو، انرژی هسته‌ای، تولیدات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سدسازی و... در رتبه‌های بالای جهانی و در میان ۱۰ کشور برتر جهان هستیم و در منطقه نیز رتبه اول را احراز کرده‌ایم. توسعه کمی و کیفی آموزش عالی و افزایش تعداد دانشجویان، دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، کشور را از نیروی انسانی متخصص در تمامی رشته‌ها بی‌نیاز کرده است و فارغ‌التحصیلان نخبه ایرانی در سراسر جهان افتخارآفرین هستند و بالغ بر ۹۰ درصد از نیاز کشور به محصولات کشاورزی و استراتژیک نظیر گندم، برنج و جو، در داخل تأمین می‌شود و در مرز خودکفایی قرار داریم، اما باید دانست که دشمنان هم با آگاهی از این موفقیت‌های انقلابی ملت ایران از پای ننشسته‌اند و هر روز دسیسه‌ای را به کار می‌گیرند و با کمک مزدوران داخلی توطئه‌ می‌کنند، زیرا انقلاب اسلامی به دلیل استقلال‌طلبی، استکبارستیزی و حاکمیت دین، از جمله انقلاب‌هایی است که با موانع و مشکلات جدی روبه‌رو است و استکبار چنین انقلابی را برنمی‌تابد، چنان‌که طی سال‌ها دشمنان با اجرای صد‌ها توطئه خُرد و کلان، درصدد متوقف یا کند کردن حرکت انقلاب بوده‌اند، ولی مردم ایران باید همچون گذشته تنها و تنها در گرو همدلی، مشارکت عمومی و حضور فعال در تمامی عرصه‌های سازندگی و توسعه کشور و خنثی‌سازی توطئه دشمنان، با بصیرت در سایه روشنگری‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) چون دژی محکم و کوهی استوار در مقابل این فتنه‌گری‌ها بایستند و از حقوق مسلم خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و نظامی صیانت کنند.

دشمن اصلی اسلام و قرآن آمریکاست

آیت‌الله‌ تقوی در آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع کثیر راهپیمایان در مراسم گرامی‌داشت ۲۲ بهمن نیز اظهار کرد: دشمنان باید بدانند انقلاب اسلامی ایران برای آنان در منطقه جایی نخواهد گذاشت و باید بساط خود را جمع کنند و از این منطقه بروند. وی با بیان این‌که امروز امام زنده است و رهبری شجاع و مقاوم با پشتوانه مردم پرچمدار این نظام و انقلاب است، گفت: امروز ملت ایران به یک ابرقدرت تبدیل شده‌اند و مواضع مشخص خود را از همان روزهای آغازین انقلاب بیان کرده و همچنان حفظ کرده‌اند. نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: به حرکتی که امام راحل در سال ۵۷ آغاز کرد و مسیری که به ما نشان داده است، پایبندیم و با امام و رهبری بیعت کرده‌ایم و بر عهد خود استواریم. وی تصریح کرد: امام درس استکبار ستیزی به ما دادند و فرمودند «دشمن اصلی اسلام و قرآن آمریکاست و آن‌روز که آمریکا به ما لبخند بزند، باید عزا بگیریم». آیت‌الله تقوی در ادامه گفت: امام به بسیج و بسیجیان و مردم فرمودند «بسیج مدرسه عشق و مکتب شهیدان و شاهدان گمنامی است که بر گلدسته‌های عشق اذان رشادت سر می‌دهند». وی همچنین اظهار کرد: امام می‌فرمایند «پیشکسوتان شهادت و خون را از بین نبرید. من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد. نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم کوچه‌های انقلاب گم شوند».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار 24 بهمن 97، شماره: 62339


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین