پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز فاز سوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سنگین این استان خبر داد.
شعارسال: محسن شانقی اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی و مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می‌سازد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور به منظور مقابله با این بیماری اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: اجرای فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان مرکزی از ۲۳ بهمن ماه به مدت ۴۰ روز به اجرا در آمده است.

شانقی افزود: به منظور اجرای کامل فاز سوم طرح واکسیناسیون تب برفکی اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی اکیپ های عملیاتی کرده که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۰۰ هزار راس دام سنگین طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صد درصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار موثر است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در پایان افزود: به دامداران توصیه می‌کنیم در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1397 ، کدخبر: 4540370 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین