پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
شهر داودآباد به‌عنوان قطب تولید و پرواربندی دام استان مرکزی دارای ظرفیت بالایی در دام‌پروری است .شیوع مجدد بیماری تب برفکی در این شهر به دلیل متعدد ازجمله نبود واکسن خارجی پیشگیری از بیماری تب برفکی و کیفیت پایین داروهای داخلی است، هرچند بیشتر دامداران امکان دسترسی به داروی داخلی را نیز نداشتند و ندارند.

شعارسال شهر داودآباد به‌عنوان قطب تولید و پرواربندی دام استان مرکزی دارای ظرفیت بالایی در دام‌پروری است در این شهر بیش از ۱۵ هزار رأس در دام سنگین و ۱۲۰ هزار رأس دام سبک وجود دارد.

در روزهای اخیر بیماری تب برفکی با سرایت به دامداری‌های داودآباد خسارت‌های فراوانی را به دامداران این شهر وارد کرده است.

شیوع مجدد بیماری تب برفکی در این شهر به دلیل متعدد ازجمله نبود واکسن خارجی پیشگیری از بیماری تب برفکی و کیفیت پایین داروهای داخلی است، هرچند بیشتر دامداران امکان دسترسی به داروی داخلی را نیز نداشتند و ندارند.

موضوع دیگری که در شیوع این بیماری در داودآباد مؤثر است همکاری نکردن دامپزشکی با دامداران این شهر است متأسفانه دامپزشکی استان طرح‌های رایگان واکسیناسیون‌های تب برفکی را در شهر داودآباد اجرا نمی‌کند امیدواریم شیوع این بیماری تلنگری برای مسئولین استان باشد تا در این تصمیم تجدیدنظر کنند تا شاهد این‌گونه خسارت‌ها به استان و کشور نباشیم.

البته دامداران داودآباد سال‌ها است که با این بیماری در دامداری‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند و مسئولین هم همچنان بی‌تفاوت نسبت به مسئله هستند.

در شرایطی که این روزها کشور در تأمین گوشت موردنیاز مردم با مشکل مواجه است، خسارات ناشی از تلفات دام‌ها علاوه بر خود دامداران به کشور نیز تحمیل می‌شود.

این روزها در اطراف شهر داودآباد لاشه‌های دام‌ها که در حاشیه شهر داودآباد رهاشده است چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

تصاویر این گزارش مربوط به تلفات بیماری تب برفکی در شهر داودآباد استان مرکزی است.















شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیار آفتاب ، تاریخ انتشار :15 اسفند 97، کد خبر:52465 www.diyareaftab.ir،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین