پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
محمد رضوانی‎فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) در نشست مدیران شرکت‌های تولیدکننده داروهای دام و طیور این هلدینگ با رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هلدینگ تی‌پی‌کو در گذشته سهمی بیش از 50 درصدی از بازار داروهای دام و طیور کشور را در اختیار داشت که هم‌اکنون به حدود 20 درصد رسیده است، گفت: زمانی این بحث مطرح شد که شاید هلدینگ تی‌پی‌کو می‌خواهد از بازار داروهای دام و طیور خارج شود اما قاطعانه می‌گویم که استراتژی ما نه تنها ماندن در این بازار است بلکه برگرداندن و برگشتن به جایگاهی است که قبلا داشتیم.

شعارسال: چهارشنبه 25 مهر ماه 1397 ساختمان شرکت لابراتوارهای رازک واقع در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج میزبان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو)، مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده و توزیع داروهای دام و طیور زیرمجموعه تی‌پی‌کو (هلدینگ داروپخش، لابراتوارهای رازک، داروسازی ابوریحان، داروسازی زاگرس فارمد پارس و توزیع داروهای دامی داروپخش) و البته رئیس سازمان دامپزشکی کشور و تعدادی از مدیران زیرمجموعه این سازمان بود. هدف از برگزاری این جلسه نیز ارزیابی آخرین وضعیت امکانات و توانمندی‌های صنعت تولید داروهای دام و طیور به ویژه شرکت‌های هلدینگ تامین بود. خبر مهم این جلسه اما علاوه بر تاکید بر افتخارآفرینی این صنعت، این بود که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) اعلام کرد که این هلدینگ نه تنها از بازار داروهای دام و طیور کشور خارج نخواهد شد بلکه تلاش خواهد کرد تا مجددا به جایگاه قوی خود در این بازار که در گذشته در اختیار داشت، بازگردد.

محمد رضوانیفر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) در نشست مدیران شرکت‌های تولیدکننده داروهای دام و طیور این هلدینگ با رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هلدینگ تی‌پی‌کو در گذشته سهمی بیش از 50 درصدی از بازار داروهای دام و طیور کشور را در اختیار داشت که هم‌اکنون به حدود 20 درصد رسیده است، گفت: زمانی این بحث مطرح شد که شاید هلدینگ تی‌پی‌کو می‌خواهد از بازار داروهای دام و طیور خارج شود اما قاطعانه می‌گویم که استراتژی ما نه تنها ماندن در این بازار است بلکه برگرداندن و برگشتن به جایگاهی است که قبلا داشتیم.

وی افزود: بنابراین مشخصا بنای کار ما در این زمینه تقویت و تحکیم جایگاه فعلی و بازگشتن به جایگاه گذشته است. برنامه‌هایی هم از جمله یک برنامه سه ساله در این زمینه داریم و این سیاست کلان تامین اجتماعی، شستا و هلدینگ تی‌پی‌کو است.

رشد 50 درصدی ارزش سهام رازک

در ادامه سعید کوچکی مدیرعامل شرکت لابراتوارهای رازک به عنوان میزبان این نشست با اشاره به اینکه پایداری و توسعه و رشد روزافزون باعث شده تا اعتماد سهامداران نسبت به سهام شرکت رازک بیشتر شود، افزود: برهمین اساس طی دو ماه گذشته شاهد رشد 50 درصدی ارزش سهام شرکت بودیم و این پیام بسیار خوبی برای سهامداران بود.

وی درباره آمار فروش شرکت رازک توضیح داد: سال قبل بودجه فروش شرکت رازک حدود 270 میلیارد تومان بود که 104 درصد آن محقق شد. امسال نیز بودجه فروش حدود 300 میلیارد تومان است که تاکنون 51 درصد آن محقق شده و 27 درصد هم از برنامه جلو هستیم.

وی افزود: با وجود همه مشکلات تحریمی با تدارک خوبی که دیده شده است، با قدرت به تولید ادامه خواهیم داد و اجازه کمبود را در بازار داروهای دامی نخواهیم داد.

کوچکی با اشاره به اینکه شرکت رازک در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیز تیم جدیدی را تشکیل داده و با کمک شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش ارتباط خود را با مشتریان بیشتر کرده است، اضافه کرد: این کار به ما کمک خواهد کرد تا علاوه بر برندینگ رازک، داروی باکیفیت را بدست مصرف‌کنندگان برسانیم و با این کار میزان استفاده از داروهای تقلبی هم در کشور کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت لابراتوارهای رازک عنوان کرد: یکی از خواسته‌های ما تسریع در روند اصلاح پروانه و تغییر منبع با توجه شرایط تحریم فعلی است.

زاگرس فارمد پارس در حال خروج از بحران

در ادامه محمود ابول زاده مدیرعامل شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (داملران رازک) با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داروهای دام و طیور در کشور است، افزود: این شرکت حدود 250 نفر پرسنل دارد و ساختار تولیدی آن براساس سی‌جی‌ام‌پی است. حدود 100 قلم دارو تولید می‌کنیم و نقطه قوت این شرکت در زمینه تولید داروهای ضدانگل است. همچنین در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورود به عرصه تولید داروهای گیاهی هستیم. علاوه بر اینکه در حال بازسازی یکی از بخش‌ها هستیم تا تولید ضدعفونی‌کننده‌ها را هم داشته باشیم و سبدمان را کامل کنیم. محصولات تولیدی هم در اشکال قرص و بلوس، سوسپانسیون، پودر و محصولات خوراکی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های غرب کشور در زمینه تصفیه پسماند و مدیریت آن در شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس واقع است، عنوان کرد: آزمایشگاه ما آکرودیته سازمان غذا و دارو را دارد و در حال اخذ آزمایشگاه همکار با سازمان دامپزشکی کشور هستیم. ضمن اینکه به تازگی تمامی الزامات استاندارد در حوزه مدیریت کیفیت را اخذ کردیم.

ابول زاده یادآوری کرد: شرکت یک دوره بحران در فروش و تولید را سپری کرد که به زودی از این بحران خارج می‌شویم و سهم خوبی را از بازار خواهیم گرفت.

به گفته مدیرعامل شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس فرایند مجوز VIP زمانبر بوده و حدود دو هفته است. فرایند تخصیص ارز نیز کند است اگر در هریک از فیلدهای گشایش ما تغییری ایجاد شود، باید دوباره فرایند را از ابتدا شروع کنیم. ضمن اینکه در زمینه تولید داروهای گیاهی هم باید سازمان دامپزشکی حمایت بیشتری کند که بتوانیم زودتر وارد این حوزه نیز شویم.

شفافیت عملکرد شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش

در ادامه کامران طهماسبی مدیرعامل شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش با اشاره به اینکه این شرکت حدود 300 تا 350 قلم محصول را در سبد خود دار که عمدتا مربوط به گروه تامین می‌شود، توضیح داد: ما طیف کاملی از محصولات دامپزشکی را در اختیار داریم و اگر هم از سایر شرکت‌های خارج از هلدینگ تامین دارویی را بگیریم، حتما داروی باکیفیتی را خواهیم گرفت چون در بین مشتریان به کیفیت معروف هستیم و اصرار داریم که این برند را حفظ کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش توزیع انواع داروهای دام و طیور را در دورترین نقاط کشور بعضا حتی بدون در نظر گرفتن برخی هزینه‌های سربار انجام می‌دهد.

طهماسبی با اشاره به شفافیت عملکرد شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش اظهار کرد: ما بطور مرتب آمارها و تمام اطلاعات توزیع و موجودی کالاهای خود را به دامپزشکی اعلام می‌کنیم. البته درخواست داریم تا سازمان دامپزشکی به موضوع تدوین آمارنامه داروهای دام و طیور توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که در صورت وجود یک آمارنامه کامل و جامع می‌توانیم برنامه‌ریزی بهتری برای تامین نیاز بازار داشته باشیم و از کمبود احتمالی برخی از داروها نیز بهتر پیشگیری می‌شود.

او یکی از چالش‌های بزرگ صنعت داروی دام و طیور کشور را ارائه تخفیفات زیاد از سوی برخی از شرکت‌ها اعلام کرد و گفت: هرگز ندیده‌ام که در یک صنعت اینقدر رقابت تخفیفی در بین رقبا وجود داشته باشد. البته در بازار داروهای انسانی هم شاهد چنین وضعیتی بودیم اما با صدور بخشنامه‌های متعدد از سوی سازمان غذا و دارو این موضوع تا حد زیادی کنترل شد. امیدواریم در بازار داروهای دام و طیور نیز این معضل کنترل شده و سروسامانی به تخفیفات داده شود. بطورکلی ارائه تخفیفات به منظور گرفتن سهم بازار به هر قیمتی، اثرات بدی در جامعه می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش خاطرنشان کرد: سال قبل واکسن‌های موسسه رازی را هم توزیع می‌کردیم و ما تنها پخشی بودیم که موسسه رازی به ما اعتماد کرد که این کار را به ما سپرد. البته مجددا این کار را به تعاونی داخل موسسه رازی سپردند اما یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم توزیع واکسن را نیز انجام دهیم. شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش تنها شرکت پخش در حوزه داروهای دامی است که گواهینامه سازمان حمایت را گرفته است.

وی گفت: این آمادگی در گروه تامین وجود دارد که در زمینه تولید داروهای ضدانگل سایت‌های مشترک تحقیقاتی را بین شرکت‌ها و سازمان دامپزشکی ایجاد کند تا داروهای استراتژی و موردنیاز دامپزشکی در این سایت‌ها تحقیق و توسعه شده و به تولید برسند. در همین حال انتظار داریم با توجه به نزدیکی فعالیت ما به حوزه کشاورزی و اینکه در حال حاضر بهره‌های بانکی سنگینی را پرداخت می‌کنیم، تمهیداتی اندیشیده شود که تولیدکنندگان داروهای دام و طیور هم بتوانند از تسهیلات با نرخ بهره پایین بانک کشاورزی استفاده کنند.

صنعت تولید داروهای دام و طیور یک حلقه از زنجیره امنیت غذایی

در ادامه علیرضا رفیعی‌پور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هلدینگ تامین با شرکت‌هایش مانند رازک و داروپخش احساس نظم و قدمت را به همه منتقل میکند، توضیح داد: نیم قرن توسعه و افزایش مجموعه‌هایی که به این هلدینگ صورت گرفته است، دلیل بر نگاه مثبت مدیران این مجموعه از گذشته تاکنون بوده است. به شخصه امیدوارم دوباره در بازار به جایگاه واقعی خودتان بازگردید. البته نباید فقط به بازار داخلی نگاه کنید بلکه افزایش سهم در بازار از طریق صادرات به بازارهای منطقه و بین‌المللی هم قابل تحقق است. امیدوارم مجددا به تولید و تامین 50 درصد نیاز بازار داروهای دام و طیور کشور بازگردید.

وی با اشاره به اینکه صنعت تولید داروهای دام و طیور کشور موفقیت‌های زیادی را بدست آورده است، عنوان کرد: انتقال عوامل بیماری‌زا نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر شده است. تغییر شکل تولید سنتی دام و طیور به شکل صنعتی مزایا و معایبی داشته است. صنعتی شدن به دلیل ایجاد اجتماعات بزرگ دام و طیور راه انتقال بیماری‌ها را سریعتر کرده است. در این بین نقش صنعت داروهای دامی و طیور و همینطور واکسن پررنگ‌تر شده است. در حال حاضر 70 تا 75 درصد از تولید دامی کشور به شیوه سنتی و 25 تا 30 درصد به صورت صنعتی است اما تغییرات اقلیمی می‌تواند روی همان 70 درصد هم بسیار موثر باشد. وقتی خشکسالی‌ها افزایش یابد، بیماری‌ها برای شیوع فرصت پیدا می‌کنند و ایمنی در شرایط مختلف کاهش می‌یابد و در این شرایط هم صنعت نقش پررنگی خواهد داشت. بناببراین توصیه می‌کنم صنعت تولید داروهای دام و طیور وسعت کار خود را افزایش دهده به دنبال تولیدات جدیدتری باشد.

رفیعی‌پور افزود: طبق قانون تنها متولی حوزه امنیت غذایی پروتیین سازمان دامپزشکی است اما باید بگویم از واژه امنیت غذایی غفلت شده است و شما به عنوان شرکت‌های تولید داروهای دام و طیور می‌توانید از این عبارت در شعارهای تبلیغی خود استفاده کنید چون بهرحال یک حلقه از این زنیجره هستید.

وی با تاکید مجدد بر توانمندی‌های صنعت تولید داروهای دام و طیور کشور در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: ما در سازمان دامپزشکی دستورالعمل‌ها را به نفع تولید تغییر داده‌ایم و در عین حال به تعهد، تخصص و تجربه شما در شرایط تحریم اعتماد داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه موضوع آنفلوآنزای مرغی باعث شد تا کمتر فرصت کنم از کارخانه‌های تولید داروهای دام و طیور بازدید کنم، خاطرنشان کرد: کنترل بیماری‌های همه‌گیری مثل تب برفکی و ... که سرعت انتشار بالایی هم دارند، طی یک سال گذشته با ارزیابی کیفی داروها و واکسن‌های مورداستفاده در صنعت دام و طیور بسیار بهتر شده است. این کار تا پیش از این انجام نمی‌شد اما حالا با ارزیابی کیفی این محصولات کنترل بیماری‌های همه‌گیر بطور چشمگیری بهبود یافته است. تب برفکی را به خاطر ارزیابی کیفیت واکسن‌ها توانستیم کنترل کنیم و جلوی موج آن‌را گرفتیم. کنترل بیماری تب برفکی طی سال 97 با عملکرد 20 سال گذشته سازمان دامپزشکی برابری می‌کند. باید این را بدانید که صنعت تولید داروهای دام و طیور کشور توانسته در خانه‌های روستایی و عشایری دورترین نقاط کشور جای پای خود را باز کند و این نشان می‌دهد که مردم به این صنعت اعتماد کرده و قدر آن را می‌دانند.

بعد از این نشست رئیس سازمان دامپزشکی و مدیران همراه وی از خطوط تولید شرکت لابراتوارهای رازک بازدید کرده و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت فعالیت‌ها و محصولات تولیدی این شرکت قرار گرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار: 27مهر1397 ، کدخبر: 16068 : www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین