پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات از تولید ۴۶هزار تن میگوی پرورشی در کشور خبر داد و گفت: ۸۰درصد این میزان میگو در دو استان بوشهر و هرمزگان تولید شده است

شعارسال:وحید معدنی در حاشیه برگزاری همایش ملی میگوی ایران در بوشهر با اشاره به وضعیت تولید میگوی پرورشی در کشور اظهار داشت: امسال 11 هزار هکتار از اراضی ساحلی 5 استان به پرورش میگو اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بچه‌میگوهای استخرهای پرورشی در کشور تولید می‌شود گفت: افزون بر 4 میلیارد قطعه بچه‌میگوی استخرهای پرورشی در 40 مرکز تکثیر آبزیان تولید شد که 90 درصد این مراکز در دو استان بوشهر و هرمزگان قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات از تولید 46 هزار تن میگوی پرورشی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: 80 درصد این میزان میگو در دو استان بوشهر و هرمزگان تولید شده است.

معدنی به صادرات میگوی پرورشی پرداخت و تصریح کرد: امسال تاکنون 30 هزار تن میگوی پرورشی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر شده که این رقم تا پایان امسال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه 80 درصد میگوی پرورشی کشور صادر می‌شود از افزایش تولید در هر هکتار خبر داد و افزود: تولید میگوی پرورشی از یک تن در هر هکتار در سال‌های گذشته، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید به 5 تن رسیده است و این در حالی است که در برخی کشورها تولید میگو در هر هکتار 10 تن است.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات تأمین نقدینگی و پوشش بیمه‌ای پرورش دهندگان میگو را از جمله چالش‌های این بخش دانست و تأکید کرد: نقدینگی مورد نیاز تولید کنندگان میگوی پرورشی به‌موقع در اختیار قرار سرمایه گذاران قرار نمی‌گیرد که مشکلاتی برای این بخش ایجاد می‌کند.

معدنی به حمایت‌های دولت در توسعه آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: حوزه اعتباری، تسهیلات، پوشش‌های بیمه‌ای و اعتبارات نوسازی و تکمیل مزارع به‌لحاظ مکانیزاسیون مورد تأکید است که نیاز به همکاری دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار1اسفند 97، کدخبر: 951759،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین