پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
دولت استرالیا اعلام کرد نسل موش قهوه‌ای کوچک که به عنوان اولین پستاندار جهان شناخته می‌شد و در شمال استرالیا و در جزیره‌ای کوچک ساکن بود؛ به دلیل تغییرات اقلیمی ناشی از دخالت انسان منقرض شده است.

شعار سال: دولت استرالیا اعلام کرد نسل موش قهوه‌ای کوچک که به عنوان اولین پستاندار جهان شناخته می‌شد و در شمال استرالیا و در جزیره‌ای کوچک ساکن بود؛ به دلیل تغییرات اقلیمی ناشی از دخالت انسان منقرض شده است.

صنم بیاناتی: زیستگاه موش The Bramble Cay melomys در جزیره‌ کوچک مرجانی واقع در تنگه تورس بین کوئیزلند و گینه نو بود. این گونه‌ی پستاندار تقریبا برای ۱۰ سال دیده نشده است. بر اساس آنچه که در گزارش سال ۲۰۱۶ دانشگاه کوئیزلند آمده؛ در ابتدا اعلام شد با وجود تلاش‌های زیاد انجام شده که در نهایت شکست خورده‌اند این گونه از بین رفته و نسل آن منقرض شده است. در نهایت این خبر روز دوشنبه از طرف دولت استرالیا هم تائید شد.

دلیل انقراض اولین پستاندار شناخته شده در جهان تقریبا به طور قطع طغیان اقیانوس‌هاست که با بالا آمدن سطح آب دریا در طول دهه گذشته منجر به از دست دادن زیستگاه این حیوان شده است.

ژئوف ریچارسون معاون وزیر محیط زیست و انرژی استرالیا به اعضای سنای این کشور گفته است: "این تصمیمی نیست که به آرامی گرفته شود. وقتی چیزی به عنوان منقرض شده ثبت می‌شود اساسا هر نوع محافظتی در این باره متوقف می‌شود."

به نظر می‌رسد در دهه ۱۹۷۰ چند صد گونه جونده در این جزیره زندگی می‌کردند با این حال بعد از آن دهه جمعیت این جوندگان به سرعت رو به کاهش بود. در سال ۱۹۹۲ کاهش جمعیت این جوندگان آنقدر شدت گرفت که دولت کوئینزلند این گونه‌ها را در گروه "در معرض خطر" دسته بندی کرد. منتقدان تلاش‌های حفظ منابع طبیعی استرالیا می‌گویند انقراض این گونه از پستانداران نشانگر کمبود منابع برای حفظ و مراقبت از حیات وحش است.

سناتور جانت رایس، یکی از اعضای حزب سبز استرالیا می‌گوید: "انقراض این حیوان به طور قطع یک تراژدی است." جانت رایس با انتقاد از سیاست‌های معدنی احزاب بزرگ سیاسی استرالیا آنها را هدف قرار داده و در ادامه می‌گوید: "اعتیاد احزاب کارگر و لیبرال‌ به زغال سنگ حکم مرگیست برای دیگر حیوانات در معرض تهدید."

بر اساس تحقیقات دانشگاه کنتیکت در سال ۲۰۱۵ اگر افزایش دمای هوا ادامه داشته باشد، می‌تواند نزدیک به ۸ درصد از گونه‌های حاضر در سراسر جهان را منقرض کند. در عین حال کشورهایی همچون استرالیا، نیوزلند و امریکای جنوبی با بالاترین خطر در این زمینه مواجه هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی سازندگی ،تاریخ انتشار:2 اسفند 1397،کد خبر:2865،sazandeginews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین