پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: طبق قول مساعد سرمایه گذار شهرک خصوصی فولاد جعفری ملایر، هفته آینده واحد تولید فولاد آلیاژی این شهرک با تولید 750 تن در روز به چرخه تولید بازمی گردد.

شعارسال: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: طبق قول مساعد سرمایه گذار شهرک خصوصی فولاد جعفری ملایر، هفته آینده واحد تولید فولاد آلیاژی این شهرک با تولید 750 تن در روز به چرخه تولید بازمی گردد.

 باب الله فتحی روز یکشنبه در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی شهرستان ملایر و بررسی مشکلات این واحدها افزود: با راه اندازی مجدد این واحد 70 تن مشغول به کار می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از هشت سال شهرک فولاد ملایر تعطیل و وقفه ای در تولید آن ایجاد شده است اظهار داشت: واحدهای بزرگ این شهرک صنعتی بیش از هشت سال است که به دلیل مشکلاتی همچون سرمایه در گردش، آغاز همزمان چند واحد گسترده و سررسید تسهیلات تعطیل است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه تلاش ما برای بازگرداندن واحدهای نیمه فعال و تعطیل به چرخه تولید جدی است گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از مشکلات شهرک فولاد ملایر همچون سرمایه در گردش، مشکلات زیرساختی گاز و برق و سایر موانع در دست پیگیری است تا بتوانیم از این ظرفیت بزرگ صنعتی برای ایجاد اشتغال و تولید شهرستان استفاده کنیم.

فتحی ادامه داد: خط نورد این شهرک در حال راه اندازی است و این مجموعه بزرگ صنعتی نیاز به مدیریت خوب و منسجمی دارد تا بتواند به تولید پایدار برسد.

وی درباره طرح بزرگ پرورش کروکودیل در ملایر نیز بیان کرد: این مجموعه با ظرفیت 600 سَر کروکودیل نخستین مجموعه در ایران و منطقه غرب آسیا است که تاکنون توسط سرمایه گذار بخش خصوصی حدود 50 میلیارد ریال برای اجرای آن سرمایه گذاری صورت گرفته است.

معاون استاندار همدان گفت: طبق گفته سرمایه گذار این طرح، این مجموعه در 6 مرحله شامل پرورش کرکودیل، احداث هتل یکصد اتاقه، پارک آبی، پیست موتور سواری چهارچرخه و چهار خط تله کابین تکمیل می شود.

فتحی افزود: در حال حاضر احداث هتل این مجموعه محدودیت زیست محیطی دارد که موانع آن در حال پیگیری است و در صورت تکمیل و بهره برداری یک مجموعه بزرگ تفریحی، توریستی و گردشگری در منطقه ایجاد می شود و اشتغالزایی بالایی نیز دارد.

وی همچنین در بازدید از 2 واحد فرآوری کشمش در شهرک صنعتی سهند ملایر نیز بیان کرد: این 2 واحد هر کدام قادر به تولید پنج هزار و یک هزار تن کشمش در سال هستند که به کشورهای مختلف جهان صادرات دارند.

به گفته فرماندار ویژه ملایر سرمایه در گردش، برگشت سرمایه و ثبت در سامانه نیما و مشکل صادرات و برگشت ارز به کشور از جمله مشکلات عمده واحدهای فرآوری کشمش است که در این زمینه مشکلات در دست پیگیری و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

 در بازدید و سرکشی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر موانع و مشکلات 2 واحد تولیدی و فرآوری کشمش، واحد فولاد آلیاژی در شهرک صنعتی فولاد جعفری ملایر و واحد پرورش کروکودیل 600 سری ملایر بررسی شد.

شهرک صنعتی فولاد ملایر در 37 کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است، همچنین شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر نیز در 25 کیلومتری محور ملایر به بروجرد واقع شده است و سالانه قادر به تولید 100 هزار تن شمش فولاد و 200 هزار تن میلگرد در شرکت نورد زاگرش است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5اسفند 1397 ، کدخبر:83221128 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
چرا از دور خارج میشه که باز بازگردد؟ ولی بازم خداروشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین