پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
اهالی منطقه‌ای در حاشیه کلان شهر همدان سالهاست که بدون داشتن امکانات رفاهی زندگی می‌کنند و نداشتن گاز و آب سالم موجب بروز مشکلاتی برایشان شده، اما باوجود انعکاس گلایه‌هایشان در تسنیم، مسئولان نه‌تنها اقدامی نکرده‌ که حتّی سری هم به آنجا نزده‌اند.

شعارسال:دو هفته پیش بود که مشکلات ساکنان یکی از مناطق حاشیه شهر همدان در این رسانه مطرح شد؛ محله‌ای با چندین خانوار که ساکنان آن 20 سال است آب شرب و گاز شهری ندارند و برق را هم با هزینه شخصی تأمین کرده‌اند.

ساکنان این محله که در انتهای شهرک الوند همدان واقع‌شده به دلیل نداشتن توانایی مالی برای خرید خانه در مناطق برخوردار از 20 سال پیش در زمین‌های کشاورزی شروع به ساخت خانه کرده و رفته‌رفته بر تعداد خانه‌ها افزوده‌شده و محله شکل‌گرفته است.

حالا پس از گذشت 20 سال 20 خانوار با جمعیت 100 نفری در این محله ساکن هستند، اما از داشتن کوچک‌ترین امکانات رفاهی محرومند. نداشتن آب شرب و سالم، فاضلاب‌های روان بر کف کوچه، نبود گاز شهری و استفاده از کپسول برای به راه انداختن اجاق گاز و آبگرمکن و کوچه‌های خاکی و پر از گل و لای از مهم‌ترین مشکلات این محله است.

از همه امکانات رفاهی تنها یک ترانس برق دارند که آن را هم خود اهالی با هزینه شخصی چند سال پیش خریداری کرده و به‌ناچار از فاصله دوری سیم‌کشی کرده‌ و کابل‌ها را مستقیم به خانه وصل کرده یا با تیرهای برق دست‌ساز و در آستانه سقوط به منزل رسانده‌اند.

ترانس برقی که امنیت منطقه را به خطر انداخته زیرا بدون حفاظ و پوشش کنار خیابان قرارگرفته و هر لحظه احتمال برق‌گرفتگی رهگذران ناآشنا یا کودکان وجود دارد و یک نفر هم جان خود را از دست داده است.

اهالی این محله حاشیه شهر همدان از فاصله چندین متری ترانس با محله کابل‌کشی کرده‌اند تا برق داشته باشند؛ کابل‌های تو در تو و نامنظم و معلق که بیشتر ذهن را به یاد کشور عراق می‌اندازد تا جایی در پایتخت تاریخ و تمدن.

علی.م" از اهالی محله در گفت‌وگو با "تسنیم" بیان کرد: پس از غروب نمی‌توانیم وارد محله شویم چون تاریک است و برق ندارد و تنها از برق برای روشنایی داخل خانه یا وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: نداشتن آب بهداشتی از دیگر مشکلات ما بوده و چاه‌های ما آلودگی دارد به‌طوری‌که دچار مشکلات گوارشی شده و دارو مصرف می‌کنم.

این فرد مطرح کرد: شرکت برق 40 روز پیش اعلام کرد که چون وجود کابل‌های آویزان برای وسایل نقلیه سنگین خطرناک است باید از زیر زمین منتقل شود، اما برای همان فاصله 10 متری 9 میلیون تومان از اهالی پول می‌خواستند.

علی تصریح کرد: برخی از ساکنان این محله کارگر فصلی یا روزمزد بوده و توان مالی برای پرداخت این مبلغ ندارند که اگر داشتند به حاشیه شهر پناه نمی‌آوردند.

وی اعلام کرد: درنهایت پس از ندادن مبلغ، شرکت برق 3 شبانه‌روز برق محله را قطع کرد و ما در سرمای زمستان نه برق داشتیم، نه وسیله گرمایشی و نه حتی آب برای رفع تشنگی و هرچه به شرکت برق و دفتر برخی نمایندگان مجلس رفتیم فایده‌ای نداشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار28اسفند97، کدخبر: 1972106،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین