پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
رییس قوه قضاییه با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب درمراسم ارتحال امام راحل گفت:تاکید رهبری درمورد لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن به عنوان یکی از شاخص های رهبری امام راحل نشانگر اهمیت پایبندی به ارزش های انقلاب و انقلابی ماندن، آن هم در شرایطی است که عده ای در داخل و خارج از کشور تلاش دارند انقلاب را از «انقلاب» تهی کنند.

شعارسال: آیت الله صادق آملی لاریجانی درجلسه روز دوشنبه مسئولان عالی قضایی، حضور گسترده مردم درمراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) درسراسر کشور را نشانه ­ای از پیوند عمیق مردم با امام راحل و رهبرمعظم انقلاب و پایبندی به آرمان­های انقلاب دانست و بر لزوم خدمت به مردم در پرتو حفظ وحدت و همدلی مسوولان و مقابله با دسیسه های دشمنان تاکید کرد.

وی ادامه داد: این حضور گسترده نشانگر پیوند عمیق میان امام و مردم و تاثیر ماندگار صداقت رفتار و گفتار و اخلاص حضرت امام خمینی (ره) آن پیر پاک نهاد در مواجهه با مردم است.

وی با تشریح برخی تلاش ها به منظور تحریف شخصیت و آرمان های امام راحل افزود: به رغم تلاش های بسیار برای تحریف شخصیت و آرمان های امام راحل، هنوز هم آرمان های آن رهبر فقید انقلاب باقی است و شخصیت ایشان هم در جامعه و میان مردم عزیزتر از قبل است.

وی توجه به توصیه های رهبرمعظم انقلاب درمورد وحدت قوا و هماهنگی و همکاری میان مردم و مسوولان را خواستارشد و گفت: اصرار و تاکید رهبرمعظم انقلاب، برحفظ وحدت و هماهنگی درمواجهه با دشمنان سرسخت نظام است؛ چرا که عده ای گمان می کردند مسئله برجام که تمام شود آمریکایی ها کوتاه می آیند اما اکنون می بینیم که آنها بدتر عمل می کنند.

** آمریکایی ها پس از برجام امیدوار به تسلیم ایران بودند

رئیس قوه قضاییه به گزارش اخیر وزارت امورخارجه آمریکا و معرفی ایران «در راس کشورهای حامی تروریست» اشاره و با تشریح برخی اقدامات تروریستی و جنایت های آمریکا درسطح جهان و حمایت آنها از گروههای تروریستی، تکفیری و داعش و رژیم غاصب صهیونیستی افزود: آمریکا بزرگترین حامی تروریسم است و این را همه می دانند و دیدند که چگونه در پناه حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی در جنگی چند روزه هزاران انسان بی گناه را به خاک و خون کشید و رژیم سعودی نیز با حمایت آمریکا، بیش از یک سال است که زن و مرد و پیر و جوان را در یمن به خاک و خون می کشد.

آیت الله آملی لاریجانی تفاوت رفتارآمریکا پس ازبرجام را نشانه «کمال دشمنی» آنان با جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و در تحلیل دلایل این تغییر رفتار و تغییر موضع در قبال ایران گفت: آمریکایی ها پس از برجام امیدوار به تسلیم جمهوری اسلامی ایران و دست کشیدن از ارزش های انقلابی از سوی ایران بودند اما امیدشان ناامید شد و بر همین اساس ادعاهای همیشگی خود را دوباره از سر گرفتند.

رئیس دستگاه قضا ابراز امیدواری کرد با توجه و عمل به توصیه های حساب شده مقام معظم رهبری از سوی مردم و مسئولان، جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر عزتمندانه خود حرکت کند.

** ماه رمضان ماه رحمت و فضل الهی است

وی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ازاین ماه شریف وعظیم به عنوان فرصتی بسیارمغتنم در دستیابی به نفحات و برکات الهی و زدودن غبارهای غفلت نام برد وگفت: ماه مبارک رمضان ماه برکت، رحمت و فضل الهی است و از خداوند متعال می‌خواهیم همه ما را در این ماه به صیام و قیام و تلاوت قرآن که موجب قرب الهی است؛ موفق بدارد.

رئیس قوه قضاییه درادامه به قرائت بخشی ازخطبه پیامبراسلام در توصیف عظمت و شان ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: این خطبه گرانسنگ طولانی، پر فضیلت بودن این ماه شریف را نشان می‌ دهد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان متناسب با شان و کبریای باریتعالی است؛ بر لزوم توجه انسان به عظمت این ضیافت و تلاش برای بهره گیری از این فرصت به منظور زدودن غبار غفلت ها تاکید کرد و افزود: واقعیت این است که ایام غفلت ما بندگان بسیار است و باید از هرآنی و هر زمانی برای کنار زدن این غفلت ها استفاده کنیم و ماه مبارک رمضان یکی از آن ماه هایی است که می‌تواند پرده ‌های غفلت را از چشمان انسان بزداید.

وی با تاکید براینکه «حق متعال درآیات مختلف ظهور و حضور خود را به انسان تذکرداده است» گفت: در آیاتی که عبارت «له ملک السموات و الارض» ذکر می‌شود و یا آنجا که می فرماید «و الله علی کل شی شهید» به انسان تذکر داده می شود که ملک خداوند ملک حقیقی است و او بر هر چیز حاضر است و حتی با وجود ما هم هست «و هو معکم اینما کنتم» حال ما بندگان این حضور را چرا احساس نمی‌کنیم، پاسخش همان غفلت‌ های متمادی است که انسان را از کودکی تا وقت پیری به خود مشغول می کند و موجب می شود در هر برهه‌ ای از زندگی به چیزی مشغول باشیم.

ریس قوه قضاییه درادامه با استناد به آیات قرآن درمورد بشاش و شادمان بودن عده ای در روز قیامت اظهارکرد: در قیامت عده‌ ای چهره‌ های بشاش دارند «وجوه یومئذ ناضره الی ربها ناظره» و نگاهشان و نظرشان به حق تعالی است و این فیضی عظیم است. همه ما باید از خداوند متعال بخواهیم که عزم و اراده ای را در ما ایجاد کند که خداوند را بر همه چیز ترجیح دهیم و او را از میان همه امور برگزینیم و در این ضیافت الهی نگاهمان و نظرمان تنها به سوی خود او باشد «و قد علمت ان افضل زاد الراحل الیک عزم اراده یختارک بها».

آیت الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد در ماه مبارک رمضان و بر سر سفره ضیافت الهی، برکت و سعادت نصیب همه مومنان و جامعه اسلامی شود.

** تصمیمات مهمی برای کاهش مشکلات دادگستری گرفته شد

رئیس قوه قضاییه با تشریح بازدید اخیرخود و مسئولان عالی قضایی از دادگستری استان تهران و سازمانهای تابعه با تاکید بر اینکه «این سفر بسیار پر فایده بود و تصمیمات بسیار خوبی برای کاهش مشکلات دادگستری استان تهران گرفته شد» گفت: در فرآیند تکمیل نیروی انسانی دادگستری استان تهران مقرر شد 300 قاضی و متناسب با آن کارمند مورد نیازجذب این دادگستری شود و در ترمیم و احداث فضاهای فیزیکی نیز مقرر شد بیش از 10هزار میلیارد ریال هزینه شود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: در مورد زندان های استان تهران نیز مقرر شد هیاتی مرکب از دادستانی کل و برخی دیگر از مراجع ذیربط به بررسی مشکل زندانیان بپردازند و زندانیان دارای شرایط را برای برخورداری از عفو پیشنهاد کنند که امیدواریم این طرح پس از استان تهران در سطح کشور نیز اجرایی شود.

درجلسه مسئولان عالی قضایی، هیات های اعزامی به شهرستان های استان تهران در سفر استانی اخیر رئیس قوه قضاییه گزارش های خود را ارائه دادند و در هر مورد از سوی رئیس قوه قضاییه دستورات لازم صادر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17خرداد1395، کدخبر: 82102799: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین