پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
یک کارشناس مسایل منطقه‌ای گفت که دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری ثابت کرد که تهران و دمشق اشغالگری خارجی در سوریه را نمی‌پذیرند و ایران نقش مهمی در آینده سوریه و بازسازی این کشور خواهد داشت.
شعارسال: دکتر صباح زنگنه کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به سفر اخیر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به تهران و دیدار وی با مقام معظم رهبری این سفر را یک سفر استثنایی توصیف و تأکید کرد که وی بعد از سفر کوتاه‌مدتی که به مسکو داشت و با آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد، دومین سفر خارجی خود طی سال‌های اخیر را به تهران انجام داد که این موضوع نشان‌دهنده گسترش روابط دو کشور است.

وی ابراز داشت در شرایطی که سوریه توانسته 90% از سرزمین‌های خود را از دست گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و امثال آن آزاد کند، این جمهوری اسلامی ایران بود که کنار این کشور ایستاد و مانع از تجزیه و اشغال این کشور توسط قدرت‌های بزرگ نظیر آمریکا شد و جلوی فروپاشی نظام و دولت سوریه را گرفت.

صباح زنگنه تأکید کرد که حضور ایران کنار سوریه باعث شد زمینه‌های مثبتی ایجاد شود تا مردم بعد از جنگ‌های تروریستی و تحمیلی ضد این کشور به شهرهای خود بازگردند و به کار و زندگی خود ادامه دهند.

وی مهم‌ترین اهداف این سفر را نشان دادن عمق روابط میان دو کشور دانست و افزود که تشکر و قدردانی بشار اسد و سوریه از مواضع جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از دیگر محورهای مورد توجه در این سفر است.

زنگنه سومین هدف بشار اسد در این سفر را تأکید بر استمرار و عدم گسسته شدن این روابط دانست و تأکید کرد که در آینده نیز این روابط توسعه پیدا خواهد کرد. بشار اسد نیز بر این موضوع تأکید کرده است، بنابراین، این روابط در آینده نیز در ابعاد تجاری و اقتصادی گسترش پیدا خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی در بازسازی سوریه خواهد داشت.

این کارشناس مسایل منطقه‌ای در خصوص پیامدهای این سفر بر تحولات داخلی و منطقه‌ای در سوریه گفت: در تحولات داخلی همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، سوریه و متحدانش باید در برابر هر گونه نفوذ نیروهای خارجی و اشغال بخش‌هایی از سرزمین سوریه ایستادگی کنند و مانع از هر گونه اشغالگری و نقصانی در وحدت و یکپارچگی سوریه شوند و حاکمیت دولت سوریه را تثبیت کنند.

وی افزود که در معادلات داخلی سوریه این سفر علامت روشنی دارد و آن ممانعت از ایجاد مناطق تحت اشغال یا تحت سیطره دولت‌های خارجی در سوریه است، حتی قدرت‌هایی که در همسایگی سوریه هستند و احیاناً خواهان حضور در بخشی از خاک سوریه هستند.

زنگنه افزود که سوریه ثابت کرد که با حمایت متحدانش به‌ویژه ایران و حزب‌الله و روسیه توانسته به موفقیت‌هایی دست پیدا کند و این موضوع نشان داد که این روابط می‌تواند به‌عنوان یک پایه اساسی برای استقلال سوریه تلقی شود و به‌خلاف برخی کشورهای جنایتکار که به‌دنبال تغییر رژیم‌ها و صدور تروریسم در منطقه بودند، با استحکام این روابط جلوی این خواسته‌های شیطانی را بگیرد. این موضوع برای خیلی از کشورهای منطقه یک الگو خواهد بود.

وی در خصوص نتایج این سفر در سطح کلان بر منطقه خاطرنشان کرد که برخی کشورهای منطقه‌ای با کمک قدرت‌های خارجی به‌ویژه آمریکا نقشه‌هایی را برای منطقه طراحی کرده بودند که با این سفر نقش بر آب خواهد شد و اقتداری که آمریکا تلاش داشت برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند، به کم‌ترین حد خود رسیده است.

بنابر اعلام این کارشناس مسایل منطقه‌ای، سفر مذکور ثابت کرد که تل‌آویو با وجود تمامی تلاش خود و حامیانش شامل آمریکا و رژیم‌های منطقه نتوانست در عرصه سوریه موفق شود و پوشالی بودن شکست‌ناپذیری این رژیم بار دیگر به‌اثبات رسید و ثابت کرد که اسرائیل در برابر اراده ملت‌ها و همکاری دولت‌ها با ملت‌‌ها باید به بلند‌پروازی‌های خود پایان دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1397 ، کدخبر: 1956305 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین