پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به تاکید رئیس مجلس مبنی بر ارائه لایحه تنقیح قوانین مزاحم در بخش صنعت، گفت: ظرف سه ماه این کار را انجام می‌دهیم.

شعار سال:

در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت بخش صنعت کشور در صحن مجلس حاضر شده بود، پس از سخنان پنج نماینده مجلس و تشریح مهمترین مشکلات بخش صنعت توسط این نمایندگان، از تهیه استراتژی بخش‌های مختلف صنعت کشور خبر داد و گفت: بخش‌هایی از این راهبرد تهیه شده و بخش‌هایی نیز در دست تهیه است.

وی همچنین از فعالیت کارگروه‌هایی در استان‌ها خبر داد که وضعیت ۷۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده را بررسی می‌کنند؛ به گفته نعمت‌زاده، اکثر این واحدها یا مشکل نقدینگی دارند و یا مشکل مدیریتی.

پس از اتمام سخنان وزیر صنعت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بخشی از سخنان نعمت‌زاده که خواستار حذف قوانین و مقررات زائد شده بود، اظهار داشت: برخی از این مقررات، قوانین مصوب مجلس هستند و بخشی نیز دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها هستند که خود شما در دولت باید آنها را حذف کنید.

وی ادامه داد: مطابق قانون تنقیح قوانین، تا سال ۹۰ همه وزرای دولت موظف بودند که تنقیح قوانین در حوزه خودشان را انجام داده و به مجلس تحویل دهند، اما هیچ‌کدام این کار را نکردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم انجام این کار در حال حاضر، از کمیسیون‌ صنایع مجلس خواست تا در اولین فرصت در تعامل با وزارت صنعت، راهبرد روشنی در این رابطه بنویسد.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: در دولت پیگیری کنید که تسهیلات لازم را برای راه‌اندازی ۷۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده دریافت کنید.

پس از سخنان لاریجانی، نعمت‌زاده وزیر صنعت نیز با اشاره به موضوع تنقیح قوانین، گفت: ظرف سه ماه تنقیح دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را انجام داده و به دولت می‌دهیم و رونوشت آن را هم به شما تقدیم می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 خرداد 1395، کد مطلب: 3679766: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین