پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
احمد مسجد جامعی با اشاره به حواشی ایجاد شده در جریان ارائه گزارش مطالبات شهرداری از دولت گفت: پرداخت این مطالبات روند منطقی خود را طی می کند.

شعار سال: ارائه گزارش دبیر شورایاری منطقه ۹ از دستورات این جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود که خدابخش، دبیر شورایاری این منطقه گفت: منطقه ۹ کوچکترین منطقه شهر تهران است که در عین کوچکی موضوعات فراوانی را در خود جای داده است.

وی نخستین مشکل این منطقه را دو ناحیه ای بودن دانست و گفت: وجود تنها دو ناحیه از مشکلات اساسی منطقه برای خدمت رسانی به شهروندان است.

وی ادامه داد: وجود املاک که در جریان نوسازی به حالت دندانه ای باقی مانده اند، فضایی را برای تجمع معتادان ایجاد کرده است و همچنین اتاقک های سیاری که قرار بود در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد، تامین نشده است.

وی در ادامه به کمبود فضای ورزشی در این منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون تنها ۵ مجموعه فرهنگی و ورزشی در این منطقه قرار دارد این در حالی است که اخیرا مالک زمین متعلق به ورزشگاه یک هکتاری شهید نوروزی خواستار تبدیل این فضا به کاربری دیگر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر فضای ورزشی از جوانان گرفته شود آنها به موضوعات دیگری که ممکن است آسیب های اجتماعی را ایجاد کند روی می آورند خواستار تملک این ملک توسط شهرداری تهران شد.

وی بن بست بودن منطقه و بزرگراه یادگار امام، وجود فرودگاه مهرآباد و پادگان جی را مشکلات دیگر این منطقه دانست و خواستار توجه مدیریت شهری به این موضوعات شد.

*روند منطقی پیگیری مطالبات شهرداری از دولت

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنانش با اشاره به واکنش های اعضای شورای شهر تهران در خصوص بدهی های دولت به شهرداری گفت: پرداخت مطالبات شهرداری در دولت روند منطقی خودش را طی می کند. نامه شهرداری به جهانگیری ارسال شده و او نیز دستور به طیب نیا وزیر اقتصاد داده است. وزیر نیز اعلام کرده این حساب ها باید توسط سازمان حسابرسی انجام شود و گزارشات آنها ملاک عمل است. دلیل این میزان هیجانات بحث های شورای مشخص نبود.

او در ادامه با اشاره به گزارش شورایاری های منطقه ۹ به موضوع پادگان جی اشاره کرد و گفت: در برخی از کارها اگر حجم کارها مشخص شود به نفع منطقه است.

وی ادامه داد: در منطقه ۹ هیات های خانگی ریشه داری وجود دارد که می توان با هزینه های اندکی آنان را تقویت کرد.

مسجد جامعی به انتقاد مطرح شده در خصوص برج میدان آزادی اشاره کرد و گفت: این پروژه ای است که می تواند به توسعه منطقه کمک کند و اگر سرمایه ملی به توسعه منطقه منجر نشود در واقع ضعف در استفاده از سرمایه ملی است.

*خانه بودیم بیشتر خدمت می کردیم

محمد مهدی تندگویان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر امروز در خانه می ماندیم به مردم بیشتر خدمت می کردیم حداقل عبادت می کردیم، تصریح کرد: من نمی دانم امروز بر شورا چه گذشت که شاهد اتفاقات اینچنینی بودیم.

وی ادامه داد: اینکه اعضا صدایشان را بر روی یکدیگر بالا می برند نه در چارچوب اخلاق اسلامی است نه در مفاهیم دینی ما.

تندگویان همچنین با بیان اینکه تملک پادگان جی و تبدیل آن به فضای سبز منطقه ۹ زمان بر و سخت است، افزود: یک زمین یک هکتاری در این منطقه وجود دارد که می توانیم تملک کرده و آن را به فضای سبز تبدیل کنیم.

وی به موضوع مجموعه ورزشی شهید نوروزی اشاره کرد و گفت: اگر ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در این منطقه دشوار است باید به نحوی که حق و حقوق مالک حفظ شود اینگونه فضاها را حفظ کنیم.

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انباشتگی طولانی این منطقه اظهار داشت: بر اساس این انباشتگی هرکاری که مدیریت شهری در این منطقه انجام دهد باز هم جای کار در این منطقه وجود دارد.

وی به وجود مجموعه ها و نقاط خاص این منطقه اشاره کرد و گفت: پایانه غرب تهران به عنوان گلوگاهی است که مدیریت آن را دستگاهی بر عهده دارد همچنین مجموعه فرودگاه مهرآباد که مدیریت آن بر عهده چندین مدیریت است که کار را در این منطقه مشکل ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بازدید خود از منطقه ۹ اشاره کرد و گفت: معاون عمرانی شهردار تهران در این بازدید از آغاز فعالیت عمرانی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) از ابتدای تیرماه سالجاری خبر داد.

وی همچنین از جا به جایی حدود ۳۷۰ اصله درخت قدیمی برای ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام (ره ) خبر داد.

دنیامالی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد شورایاری ها اشاره کرد و گفت: بهتر است شورایاری ها با تقویت بعد نظارتی خود به ارائه گزارش هایی اینگونه بپردازند تا بتواند شورا را در تصمیم گیری ها برای شهر یاری کند.

معصومه آباد، رئیس کمیته بحران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات این منطقه اظهار داشت: به دلیل عبور لوله سوخت هواپیما از عمق حدود ۷ متری محله دستغیب این محله با تهدید روبرو است.

وی اظهار داشت: از طرفی دیگر وجود فرودگاه و سوخت های مصرفی هواپیماها مشکلات زیست محیطی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

رئیس کمیته بحران شورای اسلامی شهر تهران به وجود زمین بایری مربوط به بانک انصار در این منطقه اشاره کرد و گفت: در اطراف این زمین هزار متری چهار مدرسه وجود دارد که برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

محسن سرخو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بافت فرسوده منطقه ۹ به سیاست های دولت برای ایجاد مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از مناطقی که می توان در این خصوص اقداماتی انجام داد این منطقه است که کار کارشناسی آن انجام شده است و هر چه شهرداری اقدامات ضروری آن سریعتر آغاز کند دولت می تواند این طرح را به مرحله عملیاتی برساند.

محسنی، شهردار منطقه ۹ با اشاره به هم افزایی صورت گرفته در منطقه ۹ در خصوص مشکلات این منطقه گفت: ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) از مشکلات اصلی این منطقه است که پس از موضوع مترو دومین اولویت را در پروژه های عمرانی شهر تهران به خود اختصاص داده است.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی آرامگاه امامزاده عبداله تاکید کرد و گفت: محدوده این محله بافتی قدیمی دارد و اقدامات صورت گرفته سبب سخت شدن دسترسی برای شهروندان شده و معضل عظیمی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار این منطقه در ادامه به نقاط استراتژیک ملی که در منطقه ۹ وجود دارد اشاره کرد و گفت: هم اکنون آموزش و پرورش، وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی در پادگان جی حضور دارند که باید برای در اختیار قرار گرفتن این پادگان به منظور "بازکردن راه مردم" باید این مجموعه ها، مدیریت شهری را همراهی کنند.

وی در پایان به زمین بایر یک هزار متر مربعی بانک انصار اشاره کرد و گفت: هم اکنون مطالعات مربوط به این زمین به سرعت در حال انجام شدن است.

مرتضی طلائی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در نبود رئیس شورای شهر تهران به اداره این جلسه می پرداخت در پایان این دستور جلسه از ارائه یادداشتی به معاون برنامه ریزی و امور شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مبنی بر اینکه اعضای حاضر در جلسه شورای شهر خواستار برنامه ریزی در خصوص ورزشگاه یک هکتاری بودند، خبر داد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395، کد مطلب: 3680164:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین