پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
تصویب مصوبات اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود به دو سوم آرای اعضا نیاز دارد.

شعار سالمجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز تشکیل جلسه داددر این جلسه که با حضور اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد، ۹ نفر از اعضای مجمع که در نشست قبلی نتوانستند درباره الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» صحبت کنند به بیان مطالب خود خواهند پرداخت.

بر همین اساس اگر بررسی نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز درباره این لایحه به پایان برسد باید رأی‌گیری در مورد پالرمو صورت گیرد و اعضا نظرشان را در مورد اختلاف مجلس شورای اسلامی، دولت از یک سو و شورای نگهبان قانون اساسی از طرفی دیگر ابراز کنند.

طبق قانون جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است باید دو سوم اعضای مجمع تشخیص به این لایحه رأی بدهند تا بتواند مورد تأیید قرار بگیرد.

از مجموع ۵۰ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون ۲۲ نفر مخالفت صریح خود را با این مورد اعلام کرده‌اند، در حالی که برای رأی‌آوری پالرمو در مجمع ۳۳ نفر باید به آن رأی بدهند که امری غیر محتمل است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار11اسفند 97، کد خبر: 364694، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین