پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: امیدواریم و انتظار داریم آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه قبل از رفتن از دستگاه قضا، این لایحه را که یک ضرورت برای زنان کشور و نیاز جامعه و خانواده‌های ایرانی است، تایید و برای تصویب تقدیم دولت کند.

شعار سال: معاون رییس جمهوردر پاسخ به این سوال که آیا لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت می تواند از بروز مشکلات و کاهش خشونت علیه بانوان جلوگیری کند، افزود: به طور قطع این لایحه می تواند در کاهش خشونت ها بسیار موثر باشد، به همین دلیل تایید لایحه از سوی رئیس قوه قضائیه را پیگیری کرده ایم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این لایحه به عنوان مطالبه عمومی بانوان است و امیدواریم به این مطالبه پاسخ داده شود.

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت یازدهم (معاونت امور زنان و خانواده) تدوین شد که بنا به ماهیت قضایی آن، از سوی شورای نگهبان، برای بررسی و تدوین نهایی به قوه قضاییه ارجاع شده است.

این لایحه در پنج فصل و ۹۲ ماده به منظور جلوگیری از بی عدالتی در روابط خانوادگی و ضرورت رفع ظلم و تعدی نسبت به زنان در عرصه خانواده و همچنین پیش بینی راهکارها و ضمانت های قانونی و جلوگیری از افراط و تفریط در این زمینه از طرف مرکز امور زنان و خانواده دولت یازدهم تدوین شده بود. اکنون این لایحه دارای ۵۲ ماده است.

در این لایحه، اهدافی شامل تقویت و تحکیم نظام خانواده، تامین حقوق زنان به منظور حفظ کرامت و امنیت آنان، پیشگیری از خشونت علیه زنان، حمایت از زنان قربانی یا در معرض خشونت و تامین و افزایش سطح آگاهی جامعه در خصوص خشونت علیه زنان و راه های مقابله با آن ذکر شده است.

همچنین حمایت های مندرج در این قانون شامل زنان بالاتر از ۱۸ سال (شمسی) تمام و زنان متاهل کمتر از ۱۸ سال (شمسی) می­ شود. در این قانون، خشونت جرم دانسته و آمده است که هیچکس حق ندارد در روابط خانوادگی، اماکن خصوصی، عمومی یا دولتی به قصد آسیب علیه زنان مرتکب خشونت شود، در صورت ارتکاب، مطابق احکام این قانون مجازات می شود.

لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت ۱۱ ماه است که در اختیار رئیس قوه قضاییه قرار دارد. اخیرا نیز به موضوع مجازات های آن اشکالاتی گرفته شده است که غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده است که این لایحه نیاز به اصلاحات فراوان دارد یا باید اصلاح شود یا لایحه ای دیگر تهیه شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین از برخی برخوردها نسبت به کرامت زنان نیز انتقاد کرد و درباره پخش مصاحبه مردی که ۲۷ بار زنش را کتک زده بود در صدا و سیما، گفت: تاسف خودم را از این موضوع اعلام کردم. بسیار از این حرکت و نحوه برخورد این فرد متاسفم و اینکه رسانه ملی یک محملی باشد برای آدم هایی که دست به این نوع خشونت ها می زنند.

ابتکار تصریح کرد: معتقدیم این فرد بیمار است که دست به چنین کارهایی می زند، از فرصت رسانه ملی استفاده کرده است و رفتار خودش را توجیه می کند، امیدواریم این موارد دیگر تکرار نشود.

وی با بیان اینکه در شورای اداری استان کرمانشاه بودم که متوجه پخش چنین کلیپ و برنامه ای از صدا و سیما شدم، افزود: به همین منظور یکی از مسئولان صدا و سیما در این استان از مردم بابت این موضوع عذرخواهی کرد و گفت نباید چنین مسائلی به این شکل در رسانه ملی که جنبه بدآموزی دارد، عادی شود.

ابتکار معتقد است عادی کردن یک جرم مناسب نیست زیرا رفتار این فرد مجرمانه بوده و متاسفانه عادی سازی شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت معاونت امور زنان و خانواده، تاریخ 14 اسفند 97، کد مطلب: 10131: www.women.gov.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین