پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
طرح جهانی درمان بیماری هیدرو سفالوس ( آب آوردن بطن های مغز ) توسط جراح مشهور بین المللی پروفسور مجید سمیعی از شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان آغاز شد.

شعار سال: روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک روز جمعه اعلام کرد که پروفسور سمیعی جراح معروف مغز و اعصاب ایرانی ، با حمایت یک بنیاد آلمانی و ساخت اتاق عمل مغز و اعصاب نوزادان در بیمارستان شهر بیشکک ، کودکان مبتلا به بیماری هیدرو سفالوس قرقیزستان را درمان می کند.

پروفسور مجید سمیعی در مورد این طرح گفت: بیماری هیدرو سفالوس در ایامی که نوزاد بدنیا می آید با یک عمل کوچک قابل برطرف شدن است .

وی افزود: من و یک بنیاد آلمانی ، طرحی جهانی برای درمان این بیماری را داریم ؛ که با تحقیقات مقدماتی و ساخت اتاق عمل ، اولین کشور را قرقیزستان انتخاب کردیم و به همراه تیم بزرگی در بیمارستان کودکان شهر بیشکک مستقر شدیم و به درمان کودکان پرداختیم.

سالانه حدود 200 کودک مبتلا به بیماری هیدرو سفالوس در قرقیزستان به دنیا می آیند.

در بیمارستان ویژه کودکان بیشکک مرکز ملی حفاظت سلامت مادر و کودک و تحت عنوان اتاق عمل مغز و اعصاب کودکان و با حمایت یک بنیاد آلمانی با نام پروفسور مجید سمیعی آغاز بکار کرد .

هیدروسفالوس یا آب آوردن بطن های مغز که برخی از نوزادان به آن مبتلا می شوند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:21 خرداد1395، کد مطلب: 82107085 (5380556):www.irna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین