پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
عضو انجمن سرطان ایران گفت: شیوع سرطان پروستات با بالا رفتن سن جامعه افزایش می‌یابد و مردان بالای ۵۰ سال نسبت به جوانان بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

شعارسال: علی تقی‌زاده با اشاره به این نکته که در سال‌های اخیر شیوع انواع سرطان در کشور افزایش داشته، اظهار داشت: سرطان پروستات با امید به زندگی رابطه مستقیمی دارد و هرچه سن جامعه بیشتر شود خطر ابتلا به این بیماری افزایش می‌یابد به همین دلیل، مردان بالای 50 سال نسبت به جوانان بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

وی با بیان این نکته که برای درمان سرطان پروستات جراحی و رادیوتراپی از درمان‌های اصلی محسوب می‌شود، تصریح کرد: کاهش مصرف گوشت، کاهش دریافت کالری استفاده شده، افزایش فعالیت فیزیکی از جمله مواردی است که می‌تواند تا حدی از ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری کند.

تقی‌زاده با اشاره به این که برای کنترل سرطان نیاز به مدیریت بیشتری و جدی‌تری است، افزود: در حال حاضر، بیش از اموری نظیر غربالگری و تشخیص به آموزش نیاز داریم تا افراد با آشنایی بیشتر با علائم خطر سرطان بتوانند در مراحل اولیه سرطان به تشخیص و درمان بپردازند و با آموزش تشخیص زودرس برای عموم جامعه نیاز به همکاری همه جانبه رسانه‌های ملی و حوزه‌های مختلف آموزشی داریم.

عضو انجمن سرطان ایران با بیان این نکته که این کنگره سبب افزایش ارتباطات با پزشکان و متخصصان حوزه سرطان در همه دنیا می‌شود، عنوان کرد: نیاز به تعامل بیشتر بین بیمارستان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است چراکه تجهیزات مناسب و پیشرفته موجود در بیمارستان و نیروهای فعال و کارآمد دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی همکاری مطلوبی را دارند.

«نخستین کنگره بین‌المللی سرطان» 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از 500 نفر از متخصصان داخلی و میهمانانی از کشورهای، آلمان، هلند، کانادا، استرالیا و ... در خصوص آخرین دستاوردهای تشخیص و درمان در زمینه سرطان شناسی، پرتودرمانی، درمان‌های نوین سرطان، جراحی اعصاب، جراحی زنان، پروکتولوژی، آسیب‌شناسی و پزشکی هسته‌ای در محل بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1395، کدخبر: 1079696: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین