پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
ساماندهی دستفروشی از اولویت‌های شورای پنجم بوده و هست. شورا برای این ساماندهی اعتباری معادل 30میلیارد تومان در مصوبه بودجه سال1397 درنظر گرفت.

شعار سال: مصوبه ساماندهی دستفروشی تاریخ 12ساله دارد، اما در این مدت تلاش برای به سرانجام رسیدن آن مؤثر واقع نشده بود. امسال برای نخستین‌بار بعد از 12سال و با پیگیری‌های کمیته اجتماعی شورای شهر، مدیران کل هماهنگی امور مناطق، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، شرکت شهربان، حریم‌بان و دیگر اعضا تشکیل شد که بنده هم به‌عنوان رئیس کمیته اجتماعی در این جلسات حضور داشتم. در این جلسه و جلسات بعدی بهبود وضعیت دستفروشی با تغییر روش‌های ساماندهی به‌ویژه تشکیل تعاونی‌های دستفروشان بررسی شد.

نظرات جمعی به این نتیجه رسید که محل‌های مشخصی در شش نقطه از شهر تهران به‌عنوان بازارچه مورد مطالعه قرار گیرد. نقشه‌های جا‌نمایی این مناطق نیز ارائه شد. قرار بود مدیریت مستقیم این بازارچه‌ها به ‌خود کمیته ساماندهی دستفروشی سپرده شود و شهربان هم با این کمیته همکاری داشته باشد. دستورالعمل اجرایی این بازارچه‌ها هم تدوین شد.

هرساله روزهای نزدیک به سال جدید خورشیدی، موضوع دستفروشی و ساماندهی آنها مسئله می‌شود. امسال با توجه به نگاه ویژه‌ای که شورا برای حل این موضوع دارد و بودجه قابل توجهی که برای آن درنظر گرفته شده، این انتظار می‌رود‌ که ساماندهی به سرانجام رسیده باشد.

ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال هم وضعیت با سال‌های گذشته تفاوت چندانی نکرده است. شاید به‌دلیل کمبود وقت یا همکاری نکردن برخی شهرداران مناطق باشد اما به هر دلیلی هیچ‌یک از این بازارچه‌ها تشکیل نشده‌اند و مثل روال سال‌های گذشته، ساماندهی در فضا با همان رویکرد جمع‌آوری اتفاق افتاده است. نظارت‌ها بر فعالیت این بازارچه‌ها و ساماندهی دستفروشی ادامه دارد. اینکه شهرداری در این زمینه موفق بوده یا نه بعد از پایان این نظارت‌ها و در پایان ‌ماه اسفند مشخص می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 18 اسفند 97، شماره: 50195


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین