پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۰۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
یک منتقد سینما معتقد است که جامعه سینمایی در ورود افرادی با این همه سرمایه آمده به سینما سهیم هستند.
شعارسال: حسین سلطان‌محمدی درباره ورود پولهای مشکوک به سینما اظهار کرد: این سرمایه‌هایی که چند وقتی مطرح شده و مشکوک است که صحت و سقم این قضیه مشکوک بودن را قوه قضاییه باید تعیین کند اما اینکه یک کسی با این همه سرمایه آمده به‌ سمت سینما و تصور می‌کند که اینجا فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری یا پولشویی است، این فضا را جامعه سینمایی ایجاد کرده و نشان داده که اگر در حوزه‌های بسیار خاصی از فیلمسازی وارد شوند درآمدهای بسیار زیادی در آن هست و احیاناً معافیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند کمک کند تا از این پوشش برای کارهای دیگر شبهه‌ناک استفاده شود.

این منتقد سینمایی با بیان اینکه در ورود این‌ افراد خود جامعه سینمایی هم سهیم هستند، افزود: نقش مثبت و منفی‌ را ساختار قضایی کشور باید تعیین کند و نه اینکه بعضی از دوستان همیشه بی‌محابا اعلام نظر می‌کنند، خیلی مقرون به‌صحت نیست.

وی ادامه داد:‌ اگرچه تجربه‌ای از ورود امثال بابک زنجانی به حوزه فیلم‌سازی و خطوط هوایی و ورزش و ... برای همین جامعه سینمایی هم می‌تواند مشکوک به این قضیه نگاه کند، اما مثال پرطمطراق و پرهیاهوی این حوزه که یک نفر است که چندتا فیلم را سرمایه‌گذاری کرده بالاخره بخشی از همین جامعه سینمایی اعم از کارگردان، فیلمبردار، بازیگر، عوامل فنی، همه اینها از این سرمایه استفاده کردند و اثری را آوردند و به مرحله تولید رساندند و ما منتظریم که نوبت اکرانش برسد و بتوانیم استفاده کنیم. برای همین این ماجرا یک چوب اصطلاحاً دو سر طلا هم می‌تواند باشد یا اینکه هر دو طرفش می‌تواند خطا باشد.

سلطان‌محمدی ادامه داد: شبهه‌ای که افکنده شده دائر بر این است که این قضایا خیلی قضایای قابل اتکایی نیست اما می‌بینیم که بر مبنای این تلاش فیلم ساخته شده و ما منتظریم که نتیجه این سرمایه‌گذاری در جشنواره فجر مقابل ما قرار بگیرد.

وی گفت: بنابراین فی‌نفسه نه رد و نه می‌شود تأییدش کرد، چون مجموع حجم گردش سرمایه در سینمای ایران مشخص است و در سایر موارد را باید دقت کنیم که سلامت سرمایه چگونه تعیین می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 ، کدخبر: 354983 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
حجم پولشویی در سینما به 50 میلیارد هم نمیرسه ظرفیت خاصی هم نداره جاهای دیگه رو دنبال پولشویی بگردید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
این حجم پول در سینما قطعا از جایی وارد شده و باید برای اثبات این پولشویی اسناد مخکمی باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین