پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
با وجود افتتاح بزرگترین بیمارستان شهری اروپا در آنکارا پایتخت ترکیه اما به نظر می‌رسد این پروژه منتقدان جدی هم دارد.

شعار سال: منتقدان می‌گویند اندازه این بیمارستان به حدی بزرگ است که اولا باعث ایجاد مشکلات لجستیکی خواهد شد که این موضوع روی خدمت‌رسانی به بیماران و عملکرد پرسنل تاثیر منفی می‌گذارد و ثانیا کنترل شیوع عفونت‌ها نیز در چنین وسعتی سخت‌تر می‌شود.

انجمن پزشکان ترکیه (TTB) طی نامه‌ای به وزیر بهداشت ترکیه در این زمینه ابراز نگرانی کرده هرچند این نامه هنوز بی‌پاسخ مانده است.

سینان آدیامان رئیس TTB گفت: در تحقیقات انجام شده در جهان ثابت شده که بیمارستان‌های مرکزی هزینه-اثربخش نیستند و حتی روی سلامت و بهداشت عمومی تاثیر منفی هم می‌گذارند.

به گفته وی اندازه و مکان قرارگیری این بیمارستان مشکلاتی را برای ترافیک اطراف بیمارستان به‌وجود آورده، آن‌هم در یکی از بزرگترین و پرترافیک‌ترین معابر شهری در پایتخت ترکیه.

آدیامان افزود: شهرهای اروپایی ترجیح می‌دهند که چند بیمارستان کوچک را به‌جای یک بیمارستان بزرگ بسازند و بیزینس مدل PPP هم برای ساخت بیمارستان کاملا منسوخ شده است. غیرممکن است که دولت از بیمارستان‌های جدید سود کوتاه‌مدت یا بلندمدت ببرد‌.

به گزارش رویترز، وی تصریح کرد: حوزه سلامت و بهداشت حوزه بسیار جدی و حساسی است و نباید در آن تصمیم‌های پوپولیستی با اهداف سیاسی گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت راهبر معاصر، تاریخ 25 اسفند 97، کد مطلب: 17905: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین