پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق جنوب شرقی کشور از هفته بعد آغاز می‌شود. گروه هدف در این طرح 800 هزار کودک زیر 5 سال است که نوبت اول اجرای این طرح از 6 بهمن آغاز و نوبت دوم آن نیز از چهارم تا هشتم اسفند اجرا خواهد شد.

شعارسال: علی رضا رییسی درباره طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال افزود: برای ساکنین مناطق شمالی کشور که میزبان مهاجرین خارجی در شهرهای خود هستند نیز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال انجام می شود. همچنین برای کودکان زیر 5 سال که مادران آنها در زندان ها هستند هم این طرح اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود 20 هزار نیروی انسانی در این طرح دخیل هستند. واکسن های مصرفی در این طرح تولید داخل هستند و در تامین واکسن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: حدود 18 سال است که هیچگونه گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری فلج اطفال در کشور گزارش نشده است، اما به منظور ریشه کنی کامل این بیماری و حفاظت از عملیات ریشه کنی فلج اطفال انجام شده در گذشته، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه جنوب شرقی کشور انجام خواهد شد.

ریشه کنی بیماری‌های واگیر و واکسیناسیون

رییسی اظهار داشت: طی دو دهه اخیر، ایران همگام و همزمان با سایر کشورها در ریشه کنی بیماری های واگیر و واکسیناسیون اقدام کرده و امروزه به طور قابل ملاحظه ای بیماری های واگیر ریشه کن شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت ایران در ریشه کنی آبله از سال 88 تاکنون گفت: پوشش بالای واکسیناسیون فلج اطفال موجب شد تا بیماری فلج اطفال به میزان 99 درصد در سطح دنیا ریشه کن شود.

مراجعه خانه به خانه برای طرح واکسیناسیون فلج اطفال

رییسی با بیان اینکه میزان بروز بیماری فلج اطفال در سه کشور نیجریه، افغانستان و پاکستان بیشتر است، گفت: 75 تا 79 مورد بیماری فلج اطفال مشاهده شده در دنیا مربوط به دو کشور افغانستان و پاکستان هستند و با وجود مجاورت ایران با این دو کشور خوشبختانه به دلیل اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع شاهد ابتلا به بیماری فلج اطفال در کشور نبوده ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: به دلیل همجواری ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان و خطر بازگشت ابتلا به بیماری فلج اطفال از این کشورها به منطقه جنوب شرقی کشور، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت با فاصله یک ماهه در این منطقه به صورت مراجعه خانه به خانه انجام می شود.

برنامه حذف مالاریا و میزان بروز سل

رییسی درباره برنامه حذف مالاریا در کشور گفت: بیشترین میزان ابتلا به بیماری مالاریا به کشورهای افغانستان و پاکستان اختصاص دارد. همچنین در سال 2000 میلادی تعداد بیماران مبتلا به مالاریا 120 هزار مورد بود که در حال حاضر به 37 مورد کاهش یافته است و امیدواریم به ریشه کنی کامل این بیماری در کوتاه ترین زمان دست یابیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره بیماری سل بیان کرد: میزان بروز بیماری سل، 144 در هر هزار نفر است. در کشور ترکیه 67 مورد ابتلا به سل در 100 هزار نفر جمعیت وجود دارد و بیشترین موارد ابتلا به بیماری سل در دو کشور پاکستان و افغانستان بوده است.

کنترل بیماری‌های غیرواگیر

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم همان طور که در کنترل و ریشه کنی بیماری های واگیر به موفقیت رسیدیم، در کنترل و کاهش ابتلا به بیماری های غیرواگیر مثل دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و حوادث ترافیکی که مهمترین عوامل خطر برای سلامت هستند نیز موفق شویم، زیرا 80 درصد عامل مرگ و میرها، ابتلا به بیماری های غیر واگیر است.

رییسی گفت: از هر 3 ایرانی بالای 20 سال، یک نفر دچار اختلالات چربی است. در حال حاضر بیش از 70 درصد افراد جامعه کم تحرک بوده و بیش از 60 درصد جمعیت نیز اضافه وزن دارند. مصرف نمک بیش از 2.5 برابر میانگین مصرف دنیا و مصرف شکر و قند نیز بیش از 3 برابر دنیا است. بنابراین با اصلاح سبک زندگی و سبد غذایی باید این موارد را به حداقل برسانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایران پزشک، تاریخ انتشار:2بهمن1397 ، کدخبر: 10945: iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
حرکت خداپسندانه ای هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین