پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: وزارت بهداشت هنوز پروتکلی برای درمان افراد دچار اختلال هویت جنسی تدوین نکرده است. به این افراد توجه کافی ندارد و هنوز در بسیاری جاها این افراد با همجنس گرایان اشتباه گرفته می شوند.

شعار سال: سیدحسن موسوی چلک افزود: اشتباه گرفتن افراد دارای اختلال هویت جنسی با همجنس گرایان، خطای استراتژیک است و موجب شده تا در بسیاری از موارد به افراد دارای اختلال هویت جنسی توجه نشود.
عضو هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی ادامه داد: افراد دارای اختلال هویت جنسی افرادی هستند که به دلیل ویژگی هایی که دارند، از نظر روانی مایل هستند هویت جنس مخالف را داشته باشند به آن معنا که اگر پسر است از نظر روانی فکر می کند، دختر است.
وی اضافه کرد: توجه به افراد دارای اختلال هویت جنسی از سال 83 بیشتر شد و بهزیستی حمایتی حداقلی به مبلغ 20 میلیون تومان در سال برای آنان در نظر گرفت که حمایت ها از سال 86 بیشتر شد.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: تغییر هویت، روند راحتی نیست و فرآیندهای طولانی از جمله بررسی های روانشناس، پزشک معتمد و پزشکی قانونی را می طلبد که مقدمات این کارها در شهرستان مربوطه انجام می شود.
وی یادآور شد: سازمان ثبت احوال نیز همکاری خوبی در صدور شناسنامه جدید برای این افراد دارد اما متاسفانه گاهی افراد دارای اختلال هویت جنسی در قوانین نادیده انگاشته می شوند؛ به طور مثال مدت ها این افراد در قانون نظام وظیفه به عنوان مفسدان اخلاقی شمرده می شدند.
موسوی چلک گفت: نگاه اشتباه در قانونگذاری ها مشکلات متعددی برای افراد دارای اختلال هویت جنسی ایجاد می کند، به طور مثال دادن القابی مانند بیمار روانی به این افراد موجب می شود که آنان دیگر نتوانند جایی استخدام شوند.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران توصیه کرد: حداقل برای این افراد باید از سایر عناوین مانند مبتلا به بیماری های غدد یا بیماری های هورمونی استفاده کرد. بیمار روانی برچسب خوبی برای افراد دارای اختلال هویت جنسی نیست؛ آنها مانند اقشار دیگر ، شهروند هستند و باید از حقوق شهروندی یکسان برخوردار باشند.
وی، نبود پروتکل درمانی ارزیابی برای افراد دارای اختلال هویت جنسی را از مشکلات پیش روی این افراد برشمرد و گفت: وزارت بهداشت آن گونه که در سایر بیماری ها ورود پیدا کرده است، ورود جدی در اختلالات هویت جنسی نداشته است و دلیل آن تعداد کم افراد دارای اختلالات هویت جنسی و هزینه های زیاد درمان این اختلال است.
وی با اشاره به هزینه هنگفت جراحی های افراد دارای اختلال هویت جنسی افزود: مراقبت از این افراد باید به طور ویژه انجام شود و آنان نیاز به پروتکل های درمانی دارند.
موسوی چلک در ادامه به برگزاری نخستین همایش بین المللی افراد دارای اختلال هویت جنسی در 20 فروردین امسال در تهران اشاره کرد و گفت: این همایش با موضوع مددکاری اجتماعی و تاب آوری اجتماعی برگزار می شود و تاکنون مهمانانی از کشورهای ایتالیا، رومانی، اتریش، آذربایجان، ترکیه و روسیه برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 15 اسفند 97، کد مطلب: 83233428: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین