پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
شرکت هواپیماسازی بوئینگ قصد داشت در اواسط ماه مارس امسال بوئینگ ۷۷۷-ایکس که مدرن‌ترین محصولش است را رونمایی کند. اما سقوط ۷۳۷ و زیر سوال رفتن ایمنی هواپیماهای جدید این شرکت، باعث تاخیر در معرفی این هواپیما شده است.

شعارسال: این هواپیمای نسل جدید مجهز به موتورهای نسل جدید جنرال‌الکتریک با نام جی‌ئی‌۹ایکس است که در دو نمونه بی۷۷۷-۸ و ۹ ساخته می‌شود. قراراست این هواپیما از سال ۲۰۲۰ وارد خدمت شود.

برد پروازی این هواپیما بیش از ۱‍۷ هزار کیلومتر با یکبار سوخت‌گیری است و دورپروازترین هواپیمای جهان محسوب می‌شود.

یکی از پیشرفته‌ترین و پرچالش‌ترین بخش‌های هواپیمای ۷۷۷-ایکس، تا شدن بخشی از بال آن است. با این روش این هواپیما جای کمتری برای پارک در آشیانه خواهد گرفت. بخش زیادی از تست‌های قطعات این هواپیما در شهر سیاتل آمریکا در حال انجام است.

این هواپیما توانایی حمل ۴۰۰ تا ‌۴۲۵ نفر مسافر را دارد و تا کنون ۳۴۰ سفارش برای این هواپیما دریافت شده است. شرکت امارات حدود ۱۵۰ فروند از این مدل را پیش‌خرید کرده است.

در این میان پس از سقوط هواپیمای بوئینگ 737، تعداد بسیار بیشتری از کشور‌های جهان در حال ممنوع کردن پرواز ۷۳۷ مکس در خطوط هوایی خود هستند. ایران هم به‌تازگی اعلام کرده است این مدل از هواپیماها حق ورود به حریم هوایی ایران را ندارند.

چین، مالزی واسترالیا هم اعلام کرده‌اند این مدل هواپیما حق ورود به حریم هوایی این کشور‌ها را ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایران 4راه ، تاریخ انتشار:27اسفند1397 ، کدخبر: 1903181328: www.iran4rah.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین