پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از رشد ۱۹۱ درصدی پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

 شعارسال:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از رشد ۱۹۱ درصدی پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

به‌نقل ازپایگاه خبری پلیس،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از کلاهبرداری‌های اینترنتی در سایت‌های تبلیغاتی که در آن‌ها کالا یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه میزان تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در سال جاری نسبت به سال قبل از رشد 191 درصدی برخوردار بوده افزود: مردم باید درباره تهیه کالا یا خدمات مورد نیاز خود از سایت‌های تبلیغاتی هوشیاری بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان بیان کرد: کاربران قبل از اینکه خرید یا فروشی در این سایت‌ها انجام دهند بایستی حتماً نسبت به هویت سایت تبلیغ کننده و اصالت کالایی که می‌خواهند بخرند اطمینان پیدا کنند.

سرهنگ مرتضوی اظهار داشت: مردم باید بدانند که قبل از تحویل کالا نباید هیچ گونه پرداختی را انجام دهند زیرا ممکن است خریدی انجام شود اما کالایی به دست خریدار نرسد و یا اینکه کالای تحویلی تقلبی و با مارک‌های بدل باشد.

این مقام انتظامی، اشراف و ساماندهی کسب و کار‌های اینترنتی را از اقدامات ویژه پلیس فتای استان اصفهان در سال 97 برشمرد و اظهار داشت: کارشناسان ما نظارت، کنترل و هدایت انتظامی کسانی که به شکل گسترده و خاص در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعال هستند را انجام می دهند و مشغول کار و تعامل با صاحبان این گونه مشاغل هستند.

وی گفت: آمارها نشان می دهد که کسب و کارهای آنلاین در فضای مجازی شدیداً رو به رشد است و به همین جهت اشراف، نظارت و کنترل بر کسب و کارهای اینترنتی جزو مسایلی است که ما با انگیزه افزایش امنیت، سازماندهی و انتظام بخشی به این موضوع ورود پیدا کردیم.

تمهیدات پلیس آگاهی استان اصفهان برای شب چهارشنبه آخرسال

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه به منظور برخورد با خریداران، فروشندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه و ترقه‌های دست ساز گفت: تمهیدات لازم پیش بینی شده تا امسال یک چهارشنبه امن و کم حادثه ای را داشته باشیم.

سرهنگ سعید سلیمیان اظهار داشت: براساس یک سنت غلط معمولاً نوجوانان و جوانان در شب چهارشنبه آخر سال از مواد محترقه برای تخلیه هیجانات درونی خودشان استفاده می‌کنند که این کار آنها خطراتی را در جامعه ایجاد می‌کند.


وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از این مواد محترقه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند پلیس آگاهی استان اصفهان طرح مبارزه با قاچاق مواد محترقه را از چهارم اسفند امسال شروع کرده که این طرح تا شب چهارشنبه آخر سال ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه این طرح شامل اجرای ایست و بازرسی در جاده‌های مواصلاتی و بازدید از اماکن و مغازه‌هایی که احتمال فروش مواد محترقه در آن ها وجود دارد می‌شود، گفت: ضمناً طرح مشترکی با اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر قسمت‌ها داریم در دست اقدام داریم تا جلوی تولید مواد محترقه دست ساز هم گرفته شده و از بروز حوادث خطرناک پیشگیری شود.

سرهنگ سلیمیان گفت: به تمام صنوفی که اقلام اولیه ساخت مواد محترقه دست ساز مانند سرنگ، اکلیل و... در اختیار دارند هم توصیه شده که از فروش آن‌ها به نوجوانان و جوانان خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: توصیه ما به جوان‌ها این است که سعی کنند به همراه خانواد‌ه‌های خود در جشن های مخصوص چهارشنبه آخر سال شرکت کرده و با افرادی که اقدام به حمل مواد محترقه می‌کنند همراه نشوند چرا که ممکن است یک شوخی بی جا با مواد محترقه موجب بروز صدمات جبران ناپذیر برای آن ها و یا اطرافیانشان شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام تمهیدات لازم پیش بینی شده تا امسال هم همانند سال قبل یک چهارشنبه امن و کم حادثه‌ای را داشته باشیم که البته همه شهروندان، جوانان و خانواده‌ها هم همراهی و همکاری لازم را در این خصوص به عمل بیاورند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در آخرین چهارشنبه سال 96 برخورد های پلیس نسبت به سال‌های قبل آن کمتر بود و عموماً مردم توصیه ها و هشدارهایی که ارائه شده بود را به خوبی رعایت کردند و امسال هم امیدواریم که نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته باشیم و مردم به توصیه های پلیس توجه بیشتری کرده و خودشان از بروز حوادث و آسیب ها پیشگیری کننند

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار27 اسفند 97، کدخبر: 1971405، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین