پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: نقشه و پهنه بندی سیل خیزی استان تهیه و تدوین شده و بر اساس آن مدیریت لازم برای پیشگیری از خسارت صورت گرفته است.

شعار سال: علیمردان طالبی اظهار داشت: سیلاب در همدان از جنس سیل به وجود آمده در مناطق جنوبی کشور نیست بلکه بیشتر به صورت آبگرفتگی نقطه ای رخ می دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: پهنه بندی خطر بروز سیل در این استان با توجه به مطالعات صورت گرفته در زمینه میزان بارندگی و سیلاب ها در 50 سال گذشته صورت گرفته است.
طالبی مثال زد: چنانچه رودخانه ای که در پهنه بندی خطر سیل قرار دارد 20 متر عرض داشته باشد و در صورت بارش شدید باران تا 180 متر عرض رودخانه را تحت تاثیر قرار می دهد، این 180 متر در پهنه بندی خطر سیل قرار گرفته و ایجاد تاسیسات و بنا در این محدوده ممنوع است.
وی گفت: هم اینک رودخانه گاماسیاب نهاوند در پهنه بندی خطر سیل قرار دارد و ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حاشیه آن ممنوع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: تنها می توان در این محدوده پارک، فضای سبز آلاچیق و تاسیسات موقت ایجاد کرد.
طالبی یادآوری کرد: منطقه کبودراهنگ نیز در پهنه بندی خطر بروز سیل قرار داشت که با ایجاد سیل بند، طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و پخش سیلاب در بالا دست، این مشکل رفع شد.
وی گفت: جهت پیشگیری از آب گرفتگی نقطه ای نیز به بخشداران، شهرداران و دهیاران برای پاکسازی موانع عبور آب پیش از آغاز بارش ها هشدار داده شده تا از بروز خسارت های احتمالی پیشگیری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 6 فروردین 98، کد مطلب: 83255036: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین