پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۹۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
سال ۹۷ اتفاقاتی در دانشگاه‌ها رخ داد که به خبرسازی و حاشیه سازی آن‌ها منجر شد.

شعار سال: سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب خود به پایان رسید و آموزش عالی کشور سال جدیدی را آغاز کرد، اما درسالی که گذشت حادثه‌ها و شایعاتی با خود به همراه داشت که دانشگاه‌های تهران نیز درگیر برخی حاشیه‌های و خبرسازی‌ها بودند.

دانشگاه الزهرا (س) از جمله دانشگاه‌هایی بود که با بیشترین اتفاقات در صدر دانشگاه‌های حاشیه ساز قرار گرفت که از جمله این اتفاقات پخش فیلمی از رقص دسته جمعی دانشجویان بود که پس از دست به دست شدن این فیلم در فضای مجازی دردسر بزرگی را برای مسئولان این دانشگاه ایجاد کرد.


رقص دست جمعی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با وجود ممنوعیت وزارت علوم

مراسم اجرای حرکات ورزشی با عنوان «برایتونیک» در سالن دکتر تورانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، که حواشی زیادی برای دانشگاه الزهرا به همراه داشت.


بر اساس این گزارش، با وجود تاکید مکرر مسئولان وزارت علوم مبنی بر ممنوعیت برگزاری کنسرت، رقص و ساز آواز در محیط دانشگاه، اما همچنان دانشگاه‌ها به بهانه‌های مختلف این ابتذال‌ها را رواج داده و هیچ گونه برخوردی با آن‌ها نمی‌شود.

ماجرای اراضی ده ونک نیز اوایل سال تحصیلی ۹۷ خبرساز شد که دانشگاه الزهرا متولی بازپس گیری این اراضی از ساکن آن شد که اعتراضات و اتفاقات زیادی را در پی داشت.


اوج تناقضات در املاک ده ونک/ ملک‌هایی که از سوی دولت واگذار شد و باز قرار است پس گرفته شود!

معاون حقوقی دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری خود جزئیاتی از املاک ده ونک عنوان کرد که در جزئیات آن تعارضات زیادی به چشم می‌خورد.

آزیتا مطیعیان، معاون حقوقی دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری اعلام جزئیات اراضی ده ونک گفت: این اراضی از سال ۸۲ پرونده آن در دادگاه باز شد و دانشگاه به تناسب وظیفه‌ای که داشت، در کنار خانواده‌های ساکن در این اراضی حضور داشت و با نمایندگان آن‌ها به طور مداوم صحبت کرد. خیلی از مکاتبات توسط طرفین دعوا به دادگاه کشیده شد و در حال حاضر در حال پیگیری است. در حال حاضر پنج مورد از این اراضی که از ۴۵۰ تا ۷۰۰ متر است، احکام آن اجرا شده، ۲۴ مورد با دانشگاه به مصالحه رسیدند.

حاشیه سازی دانشگاه الزهرا فقط به رقص دسته جمعی دانشجویان و ماجرای ده ونک ختم نشد پس از گذشت چندی خبر خودکشی یک دانشجوی دختر در این دانشگاه بازهم این دانشگاه را به حاشیه کشاند، این خودکشی علاوه بر تناقضات مسئولان دانشگاه، به ماجرای ده ونک ربط داده شد.


فارغ‌التحصیل
۹۱ دانشگاه الزهرا (س) خودکشی کرد

یک منبع آگاه در خصوص خودکشی دانشجوی ارشد دانشگاه الزهرا (س) گفت: این دانشجو فارغ‌التحصیل سال ۹۱ کارشناسی ارشد رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات بوده و در این سال‌ها ارتباطی با دانشگاه نداشته است. این دانشجو فارغ التحصیل سال ۹۱ کارشناسی ارشد رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات بوده است.

توضیحات دانشگاه الزهرا در خصوص خودکشی دانشجوی این دانشگاه

درست در روزهای منتهی به امتحانات ترم اول تحصیلی در سال 97 خبری تاسف بار از سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات منتشر شد که منجر به از دست دادن تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه شد که جامعه دانشگاهی را به اندوه فرو برد.

پس از این اتفاقات عده ای که همیشه منتظرند از آب گل آلود ماهی صید کنند این اتفاق را به مسائل سیاسی و تغییر مدیریت این دانشگاه آزاد گره زدند و مشکلات دانشگاه آزاد را به چندین برابر افزایش دادند.

حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات

طی حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات که حوالی ساعت ۱۲:۲۰ ظهر سه شنبه چهار دی ماه در محوطه دانشگاه و مابین ساختمان دکتر حبیبی و دانشکده علوم رخ داد، متاسفانه ۱۰ دانشجو کشته و ۲۸ نفر نیز زخمی شدند.


پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس، یک دستگاه بالگرد اورژانس، ۱۵ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس و دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند و مجروحان پس از اقدامات اولیه به نزدیکترین محل درمانی انتقال یافتند.

اسامی مصدومان حادثه علوم و تحقیقات اعلام شد

دادستان کل کشور خواستار پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات شد


در روزهای منتهی به پایان سال 97 دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشگاه شریف از بحث ناامنی، زورگیری و سرقت گله کردند که این گله مندی منجر به اعتراضات دانشجویی شد که چند روزی دانشگاه شریف را به صدر اخبار دانشگاه کشید.

ماجرای یک اعتراض که به حاشیه رفت/ امنیت دانشجویان شریف به اختلاف دانشجویی ختم شد!

موضوع زورگیری و سرقت از دانشجویان به جایی رسید که شورای صنفی دانشگاه وارد ماجرا شد و حتی کلیپی از این موضوع برای اطلاع مسئولان دانشگاه ساخت، اما بازهم مسئولان دانشگاه پیگیر حل این مشکل نشدند.

ماجرای امنیت دانشجویان ساکن خوابگاه‌های شریف از سال گذشته با اتفاقاتی که برای این دانشجویان رخ داد خبر ساز شد، از زورگیری تا تهدید و در نهایت به سرقت رفتن لوازم همراه دانشجویان که بار‌ها و بار‌ها تکرار شد.

حادثه زورگیری و سرقت از دانشجویان به جایی رسید که شورای صنفی دانشگاه وارد ماجرا شد و حتی کلیپی از این موضوع برای اطلاع مسئولان دانشگاه ساخت، اما بازهم مسئولان دانشگاه پیگیر حل این مشکل نشدند.

البته معاون دانشجویی دانشگاه و حتی رئیس دانشگاه قول‌هایی را برای مذاکراه با نیروی انتظامی به دانشجویان دادند، اما در طی دو هفته اخیر گزارش سرقت و زورگیری از دانشجویان به بالاترین آمار خود رسید.

اتفاقی عجیب در دانشگاه تهران نیز دستاویز اعتراضات دانشجویان متاهل خوابگاه های جلال این دانشگاه شد که سرانجام مسئولان دانشگاه پیگیر مشکلات این دانشجویان شدند.

تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران محدود است

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خوابگاه متاهلی این دانشگاه گفت: تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران محدود است و اگر دانشجویان به موقع تخلیه کنند مشکلی نخواهیم داشت.

نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در خصوص مشکلات دانشجویان خوابگاه‌های متاهلی گفت: تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران محدود است و خیلی از دانشگاه‌ها خوابگاه‌های متاهلی شان را جمع آوری کردند. در خوابگاه مجردی وقتی تعداد دانشجویان اضافه بر ظرفیت اعلام می‌شود خوابگاه را دو نفره سه نفره یا چهار نفره می‌کنیم، اما در خوابگاه متاهلی نمی‌توان این کار را انجام داد؛ لذا تقاضا برای خوابگاه متاهلی بیش از توان دانشگاه است.


سرانجام مسئولان دانشگاه تهران با دانشجویان به گفتگو نشستند/ مشکلات خوابگاه متاهلین حل می‌شود!
پس از اعتراضات دامنه دار دانشجویان متاهل خوابگاه جلال و با هماهنگی و حضور خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران جلسه‌ای میان دانشجویان متاهل و شورای متآهلین دانشگاه تهران برگزار شد.

علاوه بر این اتفاقات دانشگاه ها با بدهکاری و کمبود بودجه دست و پنجه نرم کردند اما با همه این اتفاقات آموزش عالی سال 97 را پشت سرگذاشت و وارد سال جدید شد با اتفاقات و مسائل جدیدتر که باید مسئولان دانشگاه ها خودشان را برای پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی و پشت سرگذاشتن مشکلات آماده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 7 فروردین 98، کد مطلب: 43164: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین