پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
مشاور معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با اشاره به اینکه یک شدن سخت است اما یک ماندن سخت تر، از افتخار ملی خبر داد و یاد آور شد: ایران سالانه حدود 54 هزار مقاله بین المللی، ارائه می‌دهد اما این کافی نیست و باید به سمت جامع محور شدن حرکت کنیم.

شعارسال: دکتر سعید سمنانیان مشاور معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جمع اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه الزهرا دانشگاه های جهان را در 3 نسل طبقه بندی نمود و خاطر نشان کرد: دانشگاه نسل یک که دانشگاه آموزش محور هستند طی مدت طولانی، سعی به تبدیل شدن به دانشگاه نسل دو یعنی دانشگاه پژوهش محور داشته است که از 2 هزار و 200 واحد دانشگاهی در ایران حدود 10 الی 15 دانشگاه پژوهش محور بوده و باقی همه آموزش محور هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 200 دانشگاه در جهان دانشگاه جامع محورند که هر کدام از این سه نسل دارای ویژگی هایی هستند.

سمنانیان با بیان این مطلب که توقع دانشگاه از اساتید خود با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است، تصریح کرد: از استاد دانشگاه پژوهش محور انتظار می‌رود که در تمام زمینه ها اطلاعات داشته و سالانه مقاله های عالی در سطح بین المللی به چاپ برساند در حالیکه چنین انتظاری از استاد دانشگاه آموزش محور نمی رود.

مشاور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه دانشگاه های نسل 3 و جامع محور دانشگاه هایی هستند که مسائل و مشکلات جامعه را حل می‌کنند افزود: در چنین دانشگاه هایی هدف از گرفتن دانشجو در دوره های ارشد و دکتری علاوه بر چاپ مقاله در حوزه های بین المللی، حل مسائل جامعه است.

وی با عنوان این موضوع که دانشگاه نسل سوم خود منبع در آمد دارند، اذعان نمود: هر چه میزان وابستگی دانشگاه به لحاظ بودجه به دولت کمتر باشد، به تبع نفوذ و دخالت دولت در آن کمتر خواهد بود که این نیز یکی از ویژگی های دانشگاه های جامع محور است.

سعید سمنانیان با اشاره به اینکه یک شدن سخت است اما یک ماندن سخت تر، از افتخار ملی خبر داد و یاد آور شد: ایران سالانه حدود 54 هزار مقاله بین المللی، ارائه می‌دهد اما این کافی نیست و باید به سمت جامع محور شدن حرکت کنیم.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 28آذر 1397 ، کدخبر: www.iscanews.ir،990272

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین