پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
مسکو- وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با دبیر کل سازمان ملل و نماینده وی در امور سوریه، مخالفت ترکیه با شرکت کردها در مذاکرات سوری سوری و کارشکنی تشکل موسوم به کمیته عالی مذاکرات تحت حمایت عربستان را به عنوان عامل رکود و نبود پیشرفت در روند مذاکرات سوریه مورد انتقاد قرار داد.

شعار سال: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، استفان دی میستورا نماینده این سازمان در امور سوریه و سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، اوضاع سوریه، مذاکرات سوری سوری و رفع موانع از سرگیری گفت وگوها را بررسی کردند.
بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف افزود: در مذاکرات امروز این نکته را بگونه صریح گوشزد کردم که روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و مذاکرات مربوط به آن پیشرفتی ندارد.
وی افزود: مذاکرات سوریه با شرکت تمام طرف های مساله سوریه نمی تواند شروع شود در حالیکه در قطعنامه شورای امنیت بر شرکت تمام طرف ها در هیات مذاکره کننده تاکید شده است.
وزیر خارجه روسیه گفت: ترکیه به کردهای سوری اجازه شرکت در گفت وگوها را نمی دهد و تشکل موسوم به کمیته عالی مذاکرات هم سایر گروه ها را که هم ردیف با آن هستند، نمی پذیرد و اصرار دارد خود به عنوان مذاکره کننده اصلی به رسمیت شناخته شود، در حالیکه در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آمده که تمامی گروه ها از جمله گروه ریاض یا کمیته عالی مذاکرات، گروه مسکو و قاهره باید در گفت وگوها شرکت کنند.
نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور 800 هیات دولتی و غیر دولتی از کشورهای مختلف جهان امروز با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.
در این همایش اقتصادی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر ایتالیا، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپا، نیکلای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و ده ها مقام دولتی روسیه حضور دارند و جلسه عمومی نیز عصر جمعه با سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 28 خرداد 95 ، کد مطلب: 82115370 (5392403): www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین