پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
شمارش اولیه آراء انتخابات رژیم صهیونیستی از پیشتازی حزب نتانیاهو و احتمال نخست‌وزیر شدن مجدد او حکایت دارد.این در حالیست که نتایج برخی نظرسنجی‌هایی که شب گذشته همزمان با برگزاری انتخابات در داخل شعب رای انجام می‌شد حاکی از پیروزی ائتلاف آبی و سفید به رهبری «بنی گانتز» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بود.

شعار سالشمارش اولیه بیش از نیمی از آرا در انتخابات فلسطین اشغالی از پیشتازی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حکایت داشته و او احتمالاً برای پنجمین دوره در سمتش باقی خواهد ماند.

این در حالیست که نتایج برخی نظرسنجی‌هایی که شب گذشته همزمان با برگزاری انتخابات در داخل شعب رای انجام می‌شد حاکی از پیروزی ائتلاف آبی و سفید به رهبری «بنی گانتز» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بود.

طبق گزارش هاآرتص، بر اساس آخرین نتایج شمارش آرا انتظار می‌رود حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۷ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را تصاحب کند. ائتلاف آبی و سفید به رهبری «بنی گانتز» نیز تا این لحظه با کسب ۳۶ کرسی در جایگاه دوم قرار دارد.

با این حال، هنوز نتیجه انتخابات قطعی نیست و احتمال تغییر در آن وجود دارد. افزون بر این، نتانیاهو یا گانتز به احتمال قریب به یقین در صورت پیروزی در انتخابات از آرای کافی برای تشکیل کابینه بدون ائتلاف با دیگر احزاب برخوردار نخواهند بود.

شب گذشته، نتانیاهو و گانتز هر دو پس از اطلاع از نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده در شعب اخذ رأی اعلام پیروزی کردند.

در حالیکه روزنامه هاآرتص از برتری جزئی حزب نتانیاهو بر رقیب اصلی خود خبر داده است، برخی منابع دیگر در جدیدترین گزارش خود ازنتایج انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی، تعداد کرسی‌های حزب لیکود و ائتلاف آبی و سفید را تا این لحظه برابر (۳۵ عدد) اعلام کرده‌اند.

احتمال نخست‌وزیر ماندن نتانیاهو قوت گرفت | رقابت تنگاتنگ لیکود با ائتلاف آبی و سفید در انتخابات رژیم صهیونیستی

پارلمان رژیم صهیونیستی دارای۱۲۰ کرسی است و حزبی که بتواند بیش از نیمی از کرسی‌ها (حداقل ۶۱ کرسی) را به دست آورد به تنهایی می‌تواند کابینه تشکیل دهد؛ در غیر اینصورت ناگزیر است با احزاب دیگر برای تشکیل کابینه ائتلاف کند.

طبق قانون، رئیس رژیم صهیونیستی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات، این اختیار را دارد که رئیس هر یک از احزاب راه‌یافته به پارلمان را به عنوان نخست‌وزیر، مامور تشکیل کابینه کند اما معمولا رئیس حزب پیروز (حزبی که حائز بیشترین تعداد کرسی شده) را به عنوان نخست‌وزیر معرفی می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،  تاریخ انتشار 21فروردین 98، کد خبر: 6892485، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
با این کارهای که نتانیاهو انجام میده حالا حالا ها در صحنه سیاسی حضور داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین