پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
رئیس هیات مدیره کانون صنفی گاوداران با بیان اینکه برخی تجار در برابر تصمیمات وزیر جهاد در توزیع نهاده‌های دامی کارشکنی می کنند،گفت:خسارت سیل به دام سنگین در برابر جمعیت دام کشور چشمگیرنیست.

شعارسال: رئیس هیات مدیره کانون صنفی گاوداران با بیان اینکه برخی تجار در برابر تصمیمات وزیر جهاد در توزیع نهاده‌های دامی کارشکنی می کنند،گفت:خسارت سیل به دام سنگین در برابر جمعیت دام کشور چشمگیرنیست.

 سید احمد مقدسی با اشاره به متوقف شدن واردات گوشت قرمز با ارز ٤٢٠٠ تومانی، گفت: مسئولان مربوطه بعد از یکسال به حرف ما رسیدند که اختصاص ارز دولتی به واردات این کالا مشکل گشا نیست.

وی اضافه کرد: سال گذشته علاوه بر اختصاص ارز دولتی به واردات گوشت، صادرات دام را هم ممنوع کردند که این اقدام منجر به افزایش قاچاق دام از کشور شد.

مقدسی با بیان اینکه نتیجه این کار خروج همزمان دام و ارز از کشور بود، گفت: این چالش‌ها نتیجه تصمیمات خلق الساعه دولتمردان است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به سیل اخیر و تلف شدن حدود ١١٠٠ رأس دام سنگین، افزود: این رقم در میان دام جمعیت سنگین کشور عدد چشمگیری نیست. اما بهرحال ضرری بود که به اموال مردم وارد شد.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود راهکار حل چالش‌های بوجود آمده را حذف ارز دولتی و تک نرخی شدن ارز اعلام و اضافه کرد: دولت ارز را آزاد و تک نرخی کند و ما به التفاوت آن را در قالب یارانه نقدی به مردم بدهد.

مقدسی تصریح کرد: سال گذشته از تمام ارزی که صرف واردات نهاده‌های دامی و گوشت قرمز شد، چیزی بدست مردم نرسید و کالاها در نهایت با قیمت‌های خیلی بالا بدست مصرف کننده نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی در اواخر اسفندماه ٩٧ به شدت افزایش یافت و سویا به حدود کیلویی ٥ هزارتومان رسید، اضافه کرد: به همین دلیل وزیر جهاد بخشنامه‌ای را به استان‌ها ابلاغ کرد که براساس آن توزیع سویا باید تحت نظارت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها انجام شود که البته این کار نیز با موفقیت انجام نشد و تولیدکنندگان مجبور شدند سویا را حتی تا کیلویی ٥٢٠٠ تومان نیز خریداری کنند، ضمن اینکه برخی تولیدکنندگان اصلاً موفق به تهیه این نهاده نشدند و تولیدشان به شدت افت کرد.

مقدسی درباره اینکه چرا این طرح با موفقیت اجرا نشد؟، افزود: دلیل این امر کارشکنی و مقاومت تجار بویژه وارد کننده عمده نهاده‌های دامی، مقابل وزیر جهاد کشاورزی است. این افراد به دلیل منافع شخصی اجازه نمی‌دهند دستور وزیر جهاد اجرایی شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری ایران اکونومیست ، تاریخ انتشار: 24فروردین 1398 ، کدخبر:295383 www.iraneconomist.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین